Page 323 - KDK
P. 323

adaylardan en yüksek puanı alanlardan başlanarak sıralama yapılır. Belir-
            lenen kontenjan kadar asıl ve yedek liste ilan edilir.
               (5) Kesin kayıtlar, asıl listeden başlanarak ağustos ayının ikinci hafta-
            sı içerisinde yapılır. Açık kontenjan bulunması durumunda; yedek listeden
            puan sırasına göre açık kontenjan kadar kesin kayıt yaptırmaya hak kaza-
            nanlar tespit edilerek ağustos ayının üçüncü haftasının ilk iş günü mesai
            saati bitiminde okul müdürlüklerince ilan edilir ve yedek listeden kesin ka-
            yıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıtları takip eden dört iş günü içerisinde
            yapılır. Buna rağmen açık kontenjanı bulunan okullar, yedek listeden öğ-
            renci kayıtlarına ağustos ayının son haftasının mesai bitimine kadar de-
            vam ederler.
               (6)  Açık  kontenjanı  bulunan  ancak  yedek  listesi  olmayan veya  yedek
            listede yeterli sayıda öğrenci bulunmayan okullar, eylül ayının ilk haftası
            içerisinde aynı usulle sınav yaparak öğrenci alır.
               (7) Öğretim yılında nakiller dışında öğrenci kayıt ve kabulü yapılmaz. “.
            Şeklinde hükümlerin mevcut olduğu,
               20) 31/05/2006 tarih ve 26184 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
            Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin Tanımlara ilişkin 4/u madde-
            sinde; Otistik bireyin; Sosyal etkileşim, sözel ve sözel olmayan iletişim, ilgi
            ve etkinliklerdeki sınırlılığı erken çocukluk döneminde ortaya çıkan ve bu
            özellikleri nedeniyle özel eğitim ile destek eğitim hizmetine ihtiyacı olan
            bireyi ifade eder “şeklinde tanımlandığı, Özel eğitimin amaçlarını dü-
            zenleyen 5 inci maddesinde;

               “(1) Özel eğitim, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğ-
            rultusunda, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin;

               a) Toplum içindeki rollerini gerçekleştiren, başkaları ile iyi ilişkiler ku-
            ran,  iş  birliği  içinde  çalışabilen,  çevresine  uyum  sağlayabilen,  üretici  ve
            mutlu bir vatandaş olarak yetişmelerini,
               b) Toplum içinde bağımsız yaşamaları ve kendi kendilerine yeterli bir
            duruma gelmelerine yönelik temel yaşam becerilerini geliştirmelerini,
               c) Uygun eğitim programları ile özel yöntem, personel ve araç gereç kul-
            lanarak; eğitim ihtiyaçları, yeterlilikleri, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda
            üst öğrenime, iş ve meslek alanlarına ve hayata hazırlanmalarını amaçlar.
            “Biçiminde hükümlerin bulunduğu,




           318   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328