Page 549 - KDK
P. 549

62. 59-61 numaralı paragraflar arasında yer verilen bilgi ve
            açıklamalar kapsamında bir durum değerlendirmesi yapıldı-
            ğında:
               Türkiye’nin on yıllardır, ülke topraklarının bir kısmında ba-
            ğımsız bir Kürt devleti kurmak amacı ile Devletin toprak bü-
            tünlüğünü ve güvenliğini tehdit eden, meşru olarak kurulmuş
            demokratik devlete karşı insan haklarını, temel özgürlükleri
            ve demokrasiyi hiçe sayarak terörist yöntemler ile saldıran,
            Avrupa Birliğinin de terör örgütleri listesinde yer alan PKK/
            KADEK/KONGRA-GEL ile mücadele ettiği; örgütün silahlı ey-
            lemlerine başladığı 1984’ten sonra 1987 yılına kadar bölge-
            de sıkıyönetimin, 1987’den 2002’ye kadar ise olağanüstü hal
            yönetiminin  uygulandığı;  bu  yönetimin  bölge  halkı  üzerinde
            medeni ve siyasi haklardan yararlanma noktasında kısıtlama-
            lara, hoşnutsuzluklara ve gerginliklere yol açtığı; 2002 tarihi
            itibarıyla olağanüstü hal yönetimine son verilmesiyle daha de-
            mokratik ve sivil bir yönetim anlayışının benimsendiği; 2002-
            2006 yılları arasında hayata geçirilen AB uyum paketleriyle
            Türkiye’nin demokratikleşme sürecinin hız kazandığı; Devlet
            tarafından demokratikleşme ve bölgenin ekonomik ve sosyal
            kalkınması, altyapısının geliştirilmesi yolunda atılan adımla-
            rın bölgede istikrar, güven ve huzur ortamını sağladığı; bu hu-
            susun örgüt nezdinde rahatsızlık yarattığı; tesis edilen güven
            ve huzur ortamının özellikle 7 Haziran genel seçimlerinin er-
            tesinde tüm ülkede artan terör eylemleriyle halk arasında şid-
            det, korku, panik ve umutsuzluk ortamı yaratılarak bozulmaya
            çalışıldığı, tespit edilmiştir.
               63. Yukarıda anlatılanlar ışığında, somut olayımıza konu “sokağa
            çıkma yasakları “öncelikle Anayasamız bağlamında temel hak ve öz-
            gürlüklerin sınırlanması rejimi açısından ve mülki amirlerce yasağın
            hukuki dayanağı olarak gösterilen İl İdaresi Kanunu bağlamında ele
            alınacak; akabinde demokratik bir toplumda özgürlükler ve güvenlik
            dengesinde bu yasakların gerekli olup olmadığı tartışılacaktır.
               64.  1982 Anayasası, temel hak ve  hürriyetlerin sınırlanması re-
            jimini olağan dönemlerde (md. 13) ve savaş, seferberlik, sıkıyöne-
            tim  veya  olağanüstü  dönemlerde  (md.  15)  olmak  üzere ayrı ayrı





           544   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554