Page 401 - KDK
P. 401

gereğince hazırlandığını, ÖEHY’nin 10 uncu maddesinin 2 nci fıkrası
            gereğince RAM’lerde eğitsel değerlendirme ve tanılaması ilk kez ya-
            pılan her bireyin eğitim planının özel eğitim değerlendirme ku-
            rulu tarafından hazırlandığını, aynı maddenin 4 üncü fıkrası gereği
            de her tür ve derecedeki resmî veya özel okul/kurumlara devam eden
            öğrencilerin eğitim planının her yıl BEP geliştirme birimi tarafından
            yenilenmesi ve aynı Yönetmeliğin 69 uncu maddesinin 3 üncü fıkrası
            gereğince ise BEP’in, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Ge-
            liştirme Biriminin iş birliğiyle hazırlanması gerektiğini, bu kapsamda
            Milli Eğitim  Bakanlığına intikal eden en temel sorunun özel
            eğitim ihtiyacı olan bireylerin ilköğretim kademesinde kazan-
            ması gereken bilgi ve becerileri tam anlamıyla kazanamama-
            ları  nedeniyle ortaöğretim kurumlarında uygulanan öğretim
            programını takip etmelerinde sorunlar yaşandığı ve sorumlu
            olduğu eğitim programının esas alınarak bireyselleştirilmiş
            eğitim programının hazırlanması olduğunun söylenebileceğini
            belirtmektedir.

               6) Ankara Valiliği (İl Milli Eğitim Müdürlüğü) 9/10/2014 ta-
            rihli ve 8277 sayılı bilgi belge isteme yazımıza istinaden Kurumuza
            gönderilen 11/11/2014 tarih ve 5219268 sayılı yazısıyla; şikayetçinin
            taleplerine ilişkin olarak herhangi bir açıklama yapmamış, buna kar-
            şılık şikayet konusunun değerlendirilebilmesi amacıyla şikayetçi ... ve
            çocuğuna ilişkin bilgi ve belgelerin birer suretlerini ve konuyla ilgili
            mevzuat hükümlerini (1 Klasör 144 sayfa) göndermiştir.
               7) Çankaya Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Okulundan
            (İş Okulu) gönderilen yazıda ise, öğrenciye yönelik “Kaba Değer-
            lendirme “formu ve gözlemler sonucunda; öğrencinin basit derecede
            okuma/yazma ve matematik becerilerine sahip olduğu ve bu beceri-
            lerini daha da geliştirmesi gerektiği, bağımsız olarak iletişimi başlatıp
            devam ettiremediği, okul içindeki kuralları ve sorumlulukları sürekli
            yönergelerle yerine getirdiği, öğrencinin okuldaki öğretmenini ve ar-
            kadaşlarını benimsediği, akademik derslere ve atölye çalışmalarına
            sınırlı da olsa katıldığı ve davranış problemlerinde zaman içerisinde
            azalma görüldüğünü, rehber öğretmen aracılığıyla çocuk ile yapılan bi-
            reysel görüşmede ise öğrencinin, okulu, sınıfı ve öğretmenini sevdiği-
            ni, burada olmaktan mutlu olduğunu ifade ettiği belirtilmiştir.





           396   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406