Page 401 - KDK
P. 401
gereğince hazırlandığını, ÖEHY’nin 10 uncu maddesinin 2 nci fıkrası
gereğince RAM’lerde eğitsel değerlendirme ve tanılaması ilk kez ya-
pılan her bireyin eğitim planının özel eğitim değerlendirme ku-
rulu tarafından hazırlandığını, aynı maddenin 4 üncü fıkrası gereği
de her tür ve derecedeki resmî veya özel okul/kurumlara devam eden
öğrencilerin eğitim planının her yıl BEP geliştirme birimi tarafından
yenilenmesi ve aynı Yönetmeliğin 69 uncu maddesinin 3 üncü fıkrası
gereğince ise BEP’in, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve BEP Ge-
liştirme Biriminin iş birliğiyle hazırlanması gerektiğini, bu kapsamda
Milli Eğitim Bakanlığına intikal eden en temel sorunun özel
eğitim ihtiyacı olan bireylerin ilköğretim kademesinde kazan-
ması gereken bilgi ve becerileri tam anlamıyla kazanamama-
ları nedeniyle ortaöğretim kurumlarında uygulanan öğretim
programını takip etmelerinde sorunlar yaşandığı ve sorumlu
olduğu eğitim programının esas alınarak bireyselleştirilmiş
eğitim programının hazırlanması olduğunun söylenebileceğini
belirtmektedir.
6) Ankara Valiliği (İl Milli Eğitim Müdürlüğü) 9/10/2014 ta-
rihli ve 8277 sayılı bilgi belge isteme yazımıza istinaden Kurumuza
gönderilen 11/11/2014 tarih ve 5219268 sayılı yazısıyla; şikayetçinin
taleplerine ilişkin olarak herhangi bir açıklama yapmamış, buna kar-
şılık şikayet konusunun değerlendirilebilmesi amacıyla şikayetçi ... ve
çocuğuna ilişkin bilgi ve belgelerin birer suretlerini ve konuyla ilgili
mevzuat hükümlerini (1 Klasör 144 sayfa) göndermiştir.
7) Çankaya Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Okulundan
(İş Okulu) gönderilen yazıda ise, öğrenciye yönelik “Kaba Değer-
lendirme “formu ve gözlemler sonucunda; öğrencinin basit derecede
okuma/yazma ve matematik becerilerine sahip olduğu ve bu beceri-
lerini daha da geliştirmesi gerektiği, bağımsız olarak iletişimi başlatıp
devam ettiremediği, okul içindeki kuralları ve sorumlulukları sürekli
yönergelerle yerine getirdiği, öğrencinin okuldaki öğretmenini ve ar-
kadaşlarını benimsediği, akademik derslere ve atölye çalışmalarına
sınırlı da olsa katıldığı ve davranış problemlerinde zaman içerisinde
azalma görüldüğünü, rehber öğretmen aracılığıyla çocuk ile yapılan bi-
reysel görüşmede ise öğrencinin, okulu, sınıfı ve öğretmenini sevdiği-
ni, burada olmaktan mutlu olduğunu ifade ettiği belirtilmiştir.
396 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU