Page 404 - KDK
P. 404

olarak 9/12/2014 tarihinde başvurulmuş ve adı geçen bilirkişiler rapo-
            runu 24/12/2014 tarihinde Kurumumuza elden teslim etmiştir.
               11) Dosyaya ek olarak konulan ve ayrıntıları dosya ekinde bulunan
            söz konusu bilirkişi raporunda şikâyet konusu ayrıntılı bir şekilde ele
            alınmış, Çankaya Faik Güngör İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü tarafın-
            dan Çankaya RAM’e sunulan BEP’lerin çocuğun düzeyine uygun olup
            olmadığının ve çocuğunu iş okuluna naklinin yapılmasının çocuk açı-
            sından uygun olup olmadığı hususları incelenmiştir.

               III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
               A. İlgili Mevzuat

               12) Şikâyet Konusuna ilişkin mevzuat hükümleri aşağıda sıralan-
            mıştır.

               Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Eğitim ve öğrenim hakkı ve
            ödevi “başlıklı 42 nci maddesinde; … devletin, durumları sebebiyle özel
            eğitime ihtiyacı olanları topluma yararlı kılacak tedbirleri alacağı hüküm
            altına alınmıştır. Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleş-
            menin 3 üncü, Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi’nin
            “Engelli Çocuklar “başlıklı 7 nci ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi-
            nin İnsan Hakları ve Temel Özgürlüklerin Korunmasına İlişkin
            Sözleşmeye Ek 1. Protokolün “Eğitim Hakkı “başlıklı 2 nci maddesinde
            uluslararası düzenlemesi yer almaktadır. 5378 sayılı Engelliler Hak-
            kında Kanunun “Eğitim ve öğretim “başlıklı 15 inci maddesinde; hiçbir
            gerekçeyle engellilerin eğitim almasının engellenemeyeceği, engellilerin,
            özel durumları ve farklılıkları dikkate alınarak, yaşadıkları çevrede bütün-
            leştirilmiş ortamlarda, eşitlik temelinde, hayat boyu eğitim imkânından
            ayrımcılık yapılmaksızın yararlandırılacağı, Aynı Kanunun “Eğitsel değer-
            lendirme “başlıklı 16 ncı maddesinde ise; bireylerin eğitsel değerlendirme,
            tanılama ve yönlendirilmesi ile ilgili iş ve işlemlerin rehberlik ve araştırma
            merkezi bünyesinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu tara-
            fından yapılacağı, bu sürecin her aşamasında ailenin bilgilendirilerek gö-
            rüşünün alınacağı ve sürece katılımının sağlanacağı, eğitsel değerlendirme
            ve tanılama sonucunda özel eğitime ihtiyacı olduğu belirlenen bireyler için
            Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca rapor hazırlanacağı ve eğitim planı
            geliştirileceği, bu planlamanın her yıl revize edileceği, Özel Eğitim Değer-
            lendirme Kurulunun, özel eğitime ihtiyacı olan bireyleri ilgi, istek, gelişim




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  399
   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409