Page 405 - KDK
P. 405

özellikleri, akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaç-
            ları doğrultusunda örgün ve yaygın
               eğitim kurumlarına yönlendireceği belirtilmiştir.  1739 sayılı Milli
            Eğitim Temel Kanununun “V. Fırsat ve İmkân Eşitliği “başlıklı 8 inci
            maddesinde; Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için
            özel tedbirler alınacağı vurgulanmıştır. 573 sayılı Özel Eğitim Hak-
            kında Kanun Hükmünde Kararnamenin “Özel eğitimin temel ilke-
            leri “başlıklı 4 üncü maddesinde, (düzenlemelere “Millî Eğitim Bakanlığı
            Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği”nde de yer verilmiştir.) ve Özel Eği-
            tim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Eğitsel değerlendirme ve tanılama
            “başlıklı 7 nci maddesinde bunların ayrıntıları düzenlenmiştir.
               B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar

               13) Danıştay 8. Dairesinin 22/4/2004 tarih ve 2004/1921 sayılı
            kararında; Zihinsel Özürlüler Özel Eğitim Merkezleri Yönetmeliğinin,
            eğitime 21 yaş sınırlaması getiren 2. maddesinin iptaline ilişkin açılan
            davada “zihinsel özüre sahip bireylerin hangi yaşta olursa olsun bilinç-
            li, sistematik bir eğitim ve bakıma ihtiyaçlarının bulunduğu, aksine bir
            kabulün, bu bireylerin toplum dışına itilerek aileleri ve toplum için bir
            külfet haline dönüşmelerine neden olacağı gibi hem yasanın amacına
            hem de Anayasada yer alan sosyal güvenlik, eğitim ve öğrenim hakkına
            ilişkin düzenlemelere de aykırı olacağı, başka bir anlatımla, böyle bir
            düzenleme ve uygulamanın Anayasada güvence altına alınan hakların
            ihlali sonucunu doğuracağı “ifade edilerek davaya konu Yönetmeliğin
            2. maddesinin iptaline karar vermiştir.

               C. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi

               14) Kamu Denetçisinin inceleme ve araştırması sonucunda; Çan-
            kaya Faik Güngör İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü tarafından çocuğa
            yönelik hazırlanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Planının ve bi-
            reyselleştirilmiş öğretim programlarının çocuğun durumuna kısmen
            uygun kısmen de uygun olmayan bir şekilde düzenlendiği anlaşıldı-
            ğından yapılan işlemlerin hakkaniyet yönünden uygun olmadığı, dola-
            yısıyla çocuğun eğitim hakkının ihlal edildiği belirtilerek Çankaya İlçe
            Milli Eğitim Müdürlüğünün ilgili okulların da görüşünü alarak çocu-
            ğun durumunu yeniden değerlendirmesi gerektiğine yönelik Tavsiye
            Karar Önerisinde bulunulmuştur.



           400   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410