Page 407 - KDK
P. 407

olan mevcut programdan yararlanabilmeleri için  bireyselleştirilmiş
            eğitim programlarının (BEP) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi ge-
            rekmektedir. Öğrencilerin zihinsel yetersizlik ya da orta düzeyde öğ-
            renme güçlüğü ya da otizm gibi yetersizliklerinin onayı konulduktan
            sonra zorunlu eğitimden ve özel eğitim hizmetlerinden yararlanmala-
            rı mümkün olmaktadır. Yetersizlik sonra bireysel özellikleri ve eğitim
            gereksinimleri dikkate alınarak özel eğitime ihtiyacı olan öğrenci için
            en uygun eğitim ortamı kararlaştırılmakta ve ailenin de onayı alına-
            rak öğrenci bu ortama yerleştirilmektedir. Özel eğitime gereksinimi
            olan öğrenciler için tanılama, yerleştirme, izleme ve gerektiğinde des-
            tek hizmetler sağlama görevleri ise Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan
            RAM Müdürlükleri üstlenmiş bulunmaktadır. Bu merkezlerde; eğitsel
            değerlendirme ve tanılaması yapılan özel eğitime gereksinimi olan öğ-
            rencilerin gelişim alanlarındaki performansları belirlenerek, kendileri
            için en uygun eğitim programı ve okula karar verilmektedir. Ancak,
            bu kararı verebilmek için özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerin
            performanslarının dikkate alınarak doğru bir şekilde tanılanmaları,
            yerleştirilmeleri, izlenmeleri ve değerlendirilmeleri önem arz etmek-
            tedir. 1
               18) Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; şikayetçi ...’ın çocu-
            ğunun eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemlerinin Çankaya Kay-
            makamlığı  Rehberlik  ve  Araştırma  Merkezi  Müdürlüğü  tarafından
            yürütülmesinde, Çankaya Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
            Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu Kararı ile Çankaya Faik Güngör Ana-
            dolu İmam Hatip Lisesine tam zamanlı kaynaştırma öğrencisi olarak
            yerleştirilmesinde, Çankaya Faik Güngör Anadolu İmam Hatip Lisesi
            Müdürlüğünün isteği ile Çankaya RAM tarafından öğrenci hakkında
            yeniden kaynaştırma kararı alınmasında, kararlarda ailenin görüşüne
            yer verilmesinde 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun ve ÖEHY’nin
            ilgili maddeleri dahilinde hareket edildiği anlaşıldığından yapılan iş-
            lemlerde hukuka aykırılık bulunmadığı değerlendirilmiştir.
               19) Paraf 5 son bölümde yazılı olduğu üzere, Milli Eğitim Bakan-
            lığına bağlı okullarda engellilere yönelik olarak kaynaştırma yoluyla
            verilen eğitimlerde ülke genelinde bazı aksaklıklar yaşandığı, bu ak-
            saklıkların özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin ilköğretim kademesin-
            de kazanması gereken bilgi ve becerileri tam anlamıyla kazanamamış
            olmaları ve kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin sorumlu olduğu




           402   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412