Page 407 - KDK
P. 407
olan mevcut programdan yararlanabilmeleri için bireyselleştirilmiş
eğitim programlarının (BEP) geliştirilmesi ve değerlendirilmesi ge-
rekmektedir. Öğrencilerin zihinsel yetersizlik ya da orta düzeyde öğ-
renme güçlüğü ya da otizm gibi yetersizliklerinin onayı konulduktan
sonra zorunlu eğitimden ve özel eğitim hizmetlerinden yararlanmala-
rı mümkün olmaktadır. Yetersizlik sonra bireysel özellikleri ve eğitim
gereksinimleri dikkate alınarak özel eğitime ihtiyacı olan öğrenci için
en uygun eğitim ortamı kararlaştırılmakta ve ailenin de onayı alına-
rak öğrenci bu ortama yerleştirilmektedir. Özel eğitime gereksinimi
olan öğrenciler için tanılama, yerleştirme, izleme ve gerektiğinde des-
tek hizmetler sağlama görevleri ise Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan
RAM Müdürlükleri üstlenmiş bulunmaktadır. Bu merkezlerde; eğitsel
değerlendirme ve tanılaması yapılan özel eğitime gereksinimi olan öğ-
rencilerin gelişim alanlarındaki performansları belirlenerek, kendileri
için en uygun eğitim programı ve okula karar verilmektedir. Ancak,
bu kararı verebilmek için özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerin
performanslarının dikkate alınarak doğru bir şekilde tanılanmaları,
yerleştirilmeleri, izlenmeleri ve değerlendirilmeleri önem arz etmek-
tedir. 1
18) Yapılan inceleme ve araştırma neticesinde; şikayetçi ...’ın çocu-
ğunun eğitsel değerlendirme ve tanılama işlemlerinin Çankaya Kay-
makamlığı Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü tarafından
yürütülmesinde, Çankaya Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu Kararı ile Çankaya Faik Güngör Ana-
dolu İmam Hatip Lisesine tam zamanlı kaynaştırma öğrencisi olarak
yerleştirilmesinde, Çankaya Faik Güngör Anadolu İmam Hatip Lisesi
Müdürlüğünün isteği ile Çankaya RAM tarafından öğrenci hakkında
yeniden kaynaştırma kararı alınmasında, kararlarda ailenin görüşüne
yer verilmesinde 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun ve ÖEHY’nin
ilgili maddeleri dahilinde hareket edildiği anlaşıldığından yapılan iş-
lemlerde hukuka aykırılık bulunmadığı değerlendirilmiştir.
19) Paraf 5 son bölümde yazılı olduğu üzere, Milli Eğitim Bakan-
lığına bağlı okullarda engellilere yönelik olarak kaynaştırma yoluyla
verilen eğitimlerde ülke genelinde bazı aksaklıklar yaşandığı, bu ak-
saklıkların özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin ilköğretim kademesin-
de kazanması gereken bilgi ve becerileri tam anlamıyla kazanamamış
olmaları ve kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin sorumlu olduğu
402 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU