Page 408 - KDK
P. 408

eğitim programı esas alınarak hazırlanan BEP’lerin revize edilmesi ve
            tespit edilen aksaklıkların makul sürede giderilmesi beklenmektedir.
               20) Çankaya Faik Güngör İmam Hatip Lisesi Müdürlüğü tarafından
            Çankaya RAM’e sunulan BEP’lerin çocuğun düzeyine uygun olup ol-
            madığının ve çocuğunu iş okuluna naklinin yapılmasının çocuk açısın-
            dan uygun olup olmadığı hususlarında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakül-
            tesi Özel Eğitim Bölümü öğretim üyelerinin görüşüne bilirkişi olarak
            başvurulmuştur. (Bakınız Paragraf 10, 11) Bilirkişiler bu raporda;
            başkaca hususlarda görüş ve önerilerde bulunulmakla birlikte şikâyet
            konusuna ilişkin taleple sınırlı olarak yapılan inceleme neticesinde;
            adı geçen okul tarafından şikâyetçinin oğluna yönelik hazırlanan BEP
            Planının ve bireyselleştirilmiş öğretim programlarının teknik açıdan
            yetersiz olduğu, öğrencinin var olan performans düzeyi ile öğrenci için
            belirlenen hedefler arasında ciddi tutarsızlıklar bulunduğu, çocukla
            ilgili hazırlanan BEP’ler genel olarak incelendiğinde öğretmenlerin
            hüsnüniyetle 9. sınıf programından uygun amaçlar belirlemeye
            çalıştıkları, ancak var olan performans düzeyi ve amaçların yazımı
            ile ilgili teknik hatalar yaptıklarının görüldüğü, ancak okul müfre-
            datına uygun olduğu, bazı uzun dönemli amaçların öğrenci perfor-
            mansına yakın ama bu sefer de okul müfredatına uygun olmadığının
            görüldüğünü belirterek BEP’lerin çocuğun düzeyine kısmen uy-
            gun, kısmen de uygun olmadığı, öğretmenlerin mevzuata uy-
            gun hareket ettikleri ancak literatüre uygun BEP hazırlayama-
            dıkları belirtilmiştir.
               21) Yine, söz konusu bilirkişi raporunda; Çankaya RAM’ın eğitsel
            değerlendirmede çocuğun hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip bi-
            rey  olarak  tanımladığı  Çankaya Rehberlik ve  Araştırma Merkezinin
            mevzuata ve özel eğitimin temel ilkelerine uygun bir şekilde çocuk
            lehine bir tavır sergilediği ve öğrenci lehine hareket ederek ha-
            lihazırda devam ettiği Çankaya Özel Eğitim Mesleki Eğitim Mer-
            kezi Okulu (İş Okulu) yönlendirilmesi kararı aldığının görüldüğü
            ifade edilmiştir.
               22)  Çocuğun Çankaya RAM’ın aldığı karar doğrultusunda kay-
            naştırma öğrencisi olarak devam ettiği Çankaya Özel Eğıtım Mesle-
            kı Eğıtım Merkezı Okulu ile yapılan yazışmalarda öğrencinin okula
            uyum sağladığı, herhangi bir sorun yaşamadığı, yine rehber





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  403
   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413