Page 485 - KDK
P. 485

İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence altına alınmış
            olan haklara da aykırı bir durum tespit edilememiştir.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               31. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
            yışında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.
               32. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri
            “başlıklı 6 ncı maddesinde, Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
            insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
            rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
            lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
            beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
            kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
            rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
            kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
            iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
            bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
            melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
            bahsedilmekte olup benzer ilkelere Avrupa parlamentosu tarafından
            kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası’nda da yer verilmiş-
            tir.
               33. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
            ticesinde; şikayet başvurusu kapsamında, şikayetçiye idare tarafın-
            dan süresi içinde ve gerekçeli olarak cevap verildiği, idarenin başvu-
            ranla ilgili işlemlerinde kanunlara uygunluk, haklı beklentiye uygun-
            luk, makul sürede ve gerekçeli karar verme, kararın geciktirilmeksizin
            bildirilmesi ilkelerine uygun davrandığı, ancak idarenin, şikayet-
            çiye verdiği cevapta hangi sürede hangi mercilere başvurabileceğini
            göstermeyerek karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine
            uymadığı anlaşılmış olup, idarenin bundan böyle bu ilkeye de uyması
            beklenmektedir.






           480   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490