Page 515 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 515
teşkil edecek düzeyde olmadığı, bedenen ve zihnen çalışabileceği so-
nucuna ulaşılmıştır.
Açıklanan nedenlerle; yasal dayanaktan yoksun olan davanın reddi-
ne karar verilmiştir.”
20. Askeri Yüksek İdare Mahkemesi Birinci Daire Başkanlı-
ğının 19/10/1993 tarihli ve K.93/599797EK. sayılı kararı
“Tedavisi gayri kabil bir hastalık ya da sakatlık sonucu malûl duru-
ma düşerek TSK ile ilişiği kesilen asker kişilerin tam ve daimi maluliyet
yardımına müstahak olabilmeleri için; 205 sayılı Kanunun 26/a mad-
desi gereğince ayrıca bir iş yapmaktan kat’i surette mahrum oldukları-
nın da, sağlık kurulu raporu ile sabit görülmesi şarttır.
…
Davacı hakkında alınan ek raporda davacının hastalığının tedavi
edilemez olmasına rağmen kabiliyetinin fikren ve ağır olmayan işlerde
bedenen çalışmasına engel olmadığı belirtilmiş kurum da vazifeye de-
vamına engel hal kabul etmemiştir.
…
Davacının, mevcut raporlarda açıklanan hastalığı ile bildirilen gö-
rüşler karşısında 205 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinde belirlenen
tam ve daimi maluliyet yardımı ile kısmi maluliyet yardımı yapılması
koşullarını taşımadığı ve sonuç olarak davalı kurumun ret işleminde
herhangi bir hukuka aykırılık bulunmadığı kanaatine varılmıştır.”
21. Askeri Yüksek İdare Mahkemesi Üçüncü Daire Başkanlı-
ğının 27/01/2005 tarihli ve E.2004/722, K.2005/115 sayılı ka-
rarı;
“TSK’dan ilişiğinin kesilmesini gerektiren bir hastalık tek başına
OYAK tam ve daimi maluliyet yardımı yapılmasının yeterli nedeni sa-
yılamaz. Ayrıca bir işle meşgul olma olanağının kesin şekilde yitirildi-
ğinin sağlık kurulu raporuyla tespiti gereklidir.
…
205 sayılı OYAK Kanununun 26/a maddesinde düzenlenen tam
ve daimi maluliyet yardımını doğuran hukuki nedenler kaza, hastalık
veya sakatlık olmak üzere üç halde gerçekleşebilir. İki paragraf halinde
514 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU