Page 517 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 517
gelemeyeceği, bir kişinin Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapa-
maz olmasının başka, bir işle iştigal etmek olanağından kati su-
rette mahrum kalmasının başka şeyler olduğu, askerlik gibi bir
görev için daha ağır sağlık şartlarının aranmasının doğal olduğu,
oysa bir kişinin askerlik görevini yapamaz olmasına karşın bir işle
meşgul olmak imkânına sahip olabileceği” vurgulanmıştır.
C. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz MAKAS’IN Kamu Başde-
netçisi’ne Önerisi
23. Kamu Denetçisi, şikayetçiye verilen 7/3/2013 tarih ve 3366
sayılı “TSK’da görev yapamaz” şeklindeki TSK sağlık raporunda, tam
ve daimi maluliyet yardımı yapılabilmesi için gereken “bir işle meşgul
olmak imkanından kat’i surette mahrum kalma” halinin söz konusu
olmadığı, diğer bir deyişle, Silahlı Kuvvetlerden ilişiğin kesilmesini
gerektiren bir hastalığın, tek başına OYAK tam ve daimi maluliyet
yardımı yapılmasının yeterli nedeni sayılamayacağı ve buna ayrıca bir
işle meşgul olma olanağının kesin şekilde yitirildiğinin eklenmesinin
gerektiği, ayrıca sözkonusu hastalığın Maluliyet Tablosunda belirle-
nen kriterlere uymadığı, bu durumun da emsal Mahkeme kararlarında
temel gerekçe olarak vurgulandığı anlaşıldığından, anılan idare tara-
fından şikayetçinin talebinin reddi işleminin hukuka ve hakkaniyete
uygun olduğu tespit edilerek şikayetin reddi gerektiğini belirtmiştir.
D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme ve Gerekçe
24. Şikâyetçi hakkında GATA tarafından düzenlenen Türk Silahlı
Kuvvetleri Sağlık Raporunda, Türk Silahlı Kuvvetleri Sağlık Yeteneği
Yönetmeliğinin Hastalık ve Arızalar Listesinin 63 üncü maddesinin D
bendinin 3 numaralı alt bendi uyarınca “TSK’da görev yapamaz” yö-
nünde karar verilmiş olup, bu rapora istinaden İdare maluliyet yardımı
ödenmesi talebini 205 sayılı Kanunun 26. maddesi hükmü uyarınca
gerekli şartları taşımadığından reddetmiştir.
25. Şikâyetçinin rahatsızlığının maluliyet yardımı için gereken ve
205 sayılı OYAK Kanunun 26 ncı maddesinin (a) bendinde düzenlenen
tam ve daimi maluliyet yardımını doğuran hukuki nedenlerin;
a) Kaza, hastalık veya engellilik olmak üzere üç halde gerçekleşebil-
diği,
516 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU