Page 517 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 517

gelemeyeceği, bir kişinin Türk Silahlı Kuvvetlerinde görev yapa-
              maz olmasının başka, bir işle iştigal etmek olanağından kati su-
              rette mahrum kalmasının başka şeyler olduğu, askerlik gibi bir
              görev için daha ağır sağlık şartlarının aranmasının doğal olduğu,
              oysa bir kişinin askerlik görevini yapamaz olmasına karşın bir işle
              meşgul olmak imkânına sahip olabileceği” vurgulanmıştır.
                 C. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz MAKAS’IN Kamu Başde-
              netçisi’ne Önerisi
                 23. Kamu Denetçisi, şikayetçiye verilen 7/3/2013 tarih ve 3366
              sayılı “TSK’da görev yapamaz” şeklindeki TSK sağlık raporunda, tam
              ve daimi maluliyet yardımı yapılabilmesi için gereken “bir işle meşgul
              olmak imkanından kat’i surette mahrum kalma” halinin söz konusu
              olmadığı, diğer bir deyişle, Silahlı Kuvvetlerden ilişiğin kesilmesini
              gerektiren bir hastalığın, tek başına OYAK tam ve daimi maluliyet
              yardımı yapılmasının yeterli nedeni sayılamayacağı ve buna ayrıca bir
              işle meşgul olma olanağının kesin şekilde yitirildiğinin eklenmesinin
              gerektiği,  ayrıca  sözkonusu  hastalığın  Maluliyet  Tablosunda  belirle-
              nen kriterlere uymadığı, bu durumun da emsal Mahkeme kararlarında
              temel gerekçe olarak vurgulandığı anlaşıldığından, anılan idare tara-
              fından şikayetçinin talebinin reddi işleminin hukuka ve hakkaniyete
              uygun olduğu tespit edilerek şikayetin reddi gerektiğini belirtmiştir.

                 D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
              dirme ve Gerekçe

                 24. Şikâyetçi hakkında GATA tarafından düzenlenen Türk Silahlı
              Kuvvetleri Sağlık Raporunda, Türk Silahlı Kuvvetleri Sağlık Yeteneği
              Yönetmeliğinin Hastalık ve Arızalar Listesinin 63 üncü maddesinin D
              bendinin 3 numaralı alt bendi uyarınca “TSK’da görev yapamaz” yö-
              nünde karar verilmiş olup, bu rapora istinaden İdare maluliyet yardımı
              ödenmesi talebini 205 sayılı Kanunun 26. maddesi hükmü uyarınca
              gerekli şartları taşımadığından reddetmiştir.
                 25. Şikâyetçinin rahatsızlığının maluliyet yardımı için gereken ve
              205 sayılı OYAK Kanunun 26 ncı maddesinin (a) bendinde düzenlenen
              tam ve daimi maluliyet yardımını doğuran hukuki nedenlerin;
                 a) Kaza, hastalık veya engellilik olmak üzere üç halde gerçekleşebil-
              diği,




            516   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522