Page 516 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 516

düzenlenen bu fıkrada her iki paragrafta da eşit şekilde etkili kurucu
            unsur; kaza, hastalık veya sakatlığın “ bir işle meşgul olmak imkânın-
            dan kati surette mahrum kalma” sonucunu doğurması ve bu halin bir
            sağlık kurulu raporu ile ortaya konulmuş olması koşuludur. Bu  ne-
            denle anılan fıkranın (205 sayılı kanun madde 26/a) ikinci paragrafın-
            da belirtilen “tedavisi gayri kabil daimi hastalıklar” ve “tedavisi gayri
            kabil tedavi olduğu sağlık kurulu raporuyla belirlenip, kurumca da va-
            zifeye devamına imkân olmadığı kabul edilen sair hastalıklar” da da
            söz konusu “ortak unsur”un gerçekleşip gerçeklemediğinin aranması
            gerekmektedir.

               Davacının sağlık kurulu ek raporu ile saptanan arızası has-
            talık kaynaklı olup, hastalığının tedavisinin mümkün olmadı-
            ğı ve kurumca da vazife devamına imkân vermediği anlaşıldı-
            ğından, davacıya bu hastalığı nedeniyle tam ve daimi maluli-
            yet yardımın yapılabilmesi için gerekli olan “kurucu unsur”un
            mevcudiyetine bakılması gerekli bulunmaktadır.

               Davacı hakkında düzenlenen GATA Komutanlığı Sağlık Kurulunun
            17.03.2004 tarih ve 68 nolu ek raporunda davacının; “hastalığının te-
            davisinin mümkün olmadığı (menfi), ancak ilaçla kontrol altına alına-
            bileceği, söz konusu hastalıktan dolayı fikren ve bedenen bir işle meş-
            gul olma imkânından kati surette mahrum kalmadığı” belirtilmiştir.
            Davacıya tam ve daimi maluliyet yardımı yapılabilmesi için ge-
            reken “kurucu unsur” olan “bir işle meşgul olmak imkânından
            kat’i surette mahrum kalma” hali söz konusu değildir.
               …
               Sonuç itibarıyla davacı hakkında GATA Komutanlığı tarafından dü-
            zenlenen ek rapora dayanılarak davacıya tam ve daimi maluliyet yardı-
            mı yapılmaması işleminde hukuka aykırılık görülmediğinden davanın
            reddine karar verilmesi gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.”

               22. Askeri Yüksek İdare Mahkemesi Üçüncü Daire Başkanlığınca ve-
            rilen E.2014/513   K.2014/945, E.2014/218  K.2014/946, E.2014/726-
            K.2014/925,E.2014/795 K.2014/782,E.2014/764 K.2014/738,
            E.2013/1464 K.2014/804,E.2014/539  K.2014/860,E.2013/923
            K.2014/548 ve E.2013/1492  K.2014/26 sayılı kararlarda ise; “TSK’da
            görev yapamaz” şeklinde verilen raporların “herhangi bir işle
            meşgul olma imkânından kati surette mahrum olma” anlamına



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  515
   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521