Page 252 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 252
d) 5 tam yıldan fazla, 6 tam yıl veya daha az kalan, kadınlara 47, erkek
lere 50 yaşını,
e) 6 tam yıldan fazla, 7 tam yıl veya daha az kalan, kadınlara 48, erkek
lere 51 yaşını,
f) 7 tam yıldan fazla, 8 tam yıl veya daha az kalan, kadınlara 49, erkek
lere 52 yaşını,
g) 8 tam yıldan fazla, 9 tam yıl veya daha az kalan, kadınlara 50, erkek
lere 53 yaşını,
h) 9 tam yıldan fazla, 10 tam yıl veya daha az kalan, kadınlara 51, er
keklere 54 yaşını,
ı) 10 tam yıldan fazla kalan, kadınlara 52, erkeklere 56 yaşını,
Doldurmaları, kadın ise 20, erkek ise 25 tam yıl prim ödemeleri şar-
tıyla ve talepte bulunmaları halinde, yaşlılık aylığı bağlanır.” düzenle-
mesini içermektedir.
B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
38. Yargıtay 21. Hukuk Dairesinin E.2012/23798, K.2014/1111
sayılı ve 23/01/2014 tarihli kararında; “…Dava, davacının esnaflık fa-
aliyeti ve vergi kaydı nedeniyle 19/08/1992-28/06/1993 döneminde
zorunlu Bağ-kur sigortalısı olduğunun tespiti ile isteğe bağlı sigor-
talılık ile zorunlu Bağ-kur sigortalısı olduğu bu dönemler dışındaki
dönemlerde de Tarım Bag-kur sigortalısı olduğunun tespiti ve tespit
edilen dönemlere ilişkin hesaplanacak prim borcunun 6111 Sayılı Yasa
hükümlerine göre hesaplanması istemine ilişkindir.
…
Prim kesintisine dayalı tespit davalarında, ilk prim kesinti-
sinin yapıldığı yılı takip eden yıllarda da, prim kesintisinin veya
ürün tesliminin yani tarımsal faaliyetin düzenli olması gerekir.
Düzenli prim kesintisi ve ürün tesliminden amaç, bunun her yıl
yapılabileceği gibi, prim kesintisi veya ürün tesliminin iki yıla
kadar olan süre dışında devam ettiği durumlarda da düzenli oldu-
ğu dolayısıyla tarımsal faaliyetin sürekli olduğu kabul edilebilir.
Ayrıca, sigortalılığın başlangıç tarihi prim kesintisinin Kurum
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 251