Page 367 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 367
suiistimal edilmesinin önüne geçilmeye çalışıldığı anlaşılmak-
tadır. Bu açılardan da mevzuatın hakkaniyete aykırı olmadığı tespit
edilmiştir.
19) Şikâyetçinin mevzuat gereği aile hekimlerine kayıtlı top-
lam nüfusa göre ödeme yapıldığı ve kendisine kayıtlı gezici sağlık
hizmeti verilecek nüfus bulunmadığı için 800 TL ücretten yoksun kal-
dığı iddiasına ilişkin olarak yapılan araştırma sonucunda şikayetçi Dr.
...’ın görev yapmakta olduğu Aile Hekimliği Birimini 12/7/2013 tari-
hinde yapılan ek yerleştirmede 1490 kayıtlı nüfusu ile birlikte seçerek
sözleşme imzaladığı ve 2015 Mart ayı maaşa esas nüfus verilerine göre
kendisine kayıtlı toplam nüfusun 1559 olduğu, Ağlasun Aile Sağlığı
Merkezindeki diğer aile hekimliği birimlerine kayıtlı toplam nüfusun
ise aynı dönem itibarıyla 2387, 2208, 2098, 1326 olduğu tespit edil-
miştir.
20) Şikayet konusu uyuşmazlığa ilişkin düzenlemeyi içeren Aile
Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin “Gezici ve yerinde sağlık hizmet-
lerinin yürütülmesi” başlıklı 6 ncı maddesi incelendiğinde (bkz par.
10) gezici sağlık hizmet bölgeleri ile ilgili olarak yapılmak istenen de-
ğişikliklerin rutin olarak 6 aylık dönemler halinde veya aile hekiminin
talebi üzerine 6 aylık dönem kısıtlamasına tabi olmaksızın Halk Sağ-
lığı Müdürlüğünce belirlenerek Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun ona-
yına sunulacağının düzenlendiği görülmektedir. Bir başka anlatım-
la, Halk Sağlığı Müdürlüğü 6/3 numaralı paragrafta belirtilen
parametrelerdeki herhangi bir değişiklik durumunda, gezici ve
yerinde sağlık hizmetine ilişkin tüm kapsama alma, kapsam-
dan çıkarma ve hekim değişikliği işlemlerinde takdir yetkisini
haizdir. Ancak idare hiç kuşkusuz bu takdir yetkisini kullanır-
ken mevzuatın koyduğu sınırlar içinde kalmalı, bu yetkiyi ya-
sanın öngördüğü amaçtan başka ya da kamu yararı dışında baş-
ka bir amaç için kullanmamalı, eşitlik ilkesine uygun hareket
etmeli, adil olmalı ve hakkaniyet ölçüsünü gözetmelidir. Kaldı
ki, mezkur Yönetmeliğin 8 inci maddesinde gezici sağlık hizmeti veri-
len yerlerde oturan kişilerin gezici sağlık hizmeti almak üzere başka
bir aile hekimine kayıt olamayacakları, ancak başka bir aile hekimine
kayıt olmak isterlerse kayıt oldukları aile hekiminin aile sağlığı biri-
minden hizmet alacakları düzenlendiğinden hekimlere verilen ge-
zici sağlık nüfusunun nispeten sabit bir nüfus olduğu sonucuna
366 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU