Page 367 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 367

suiistimal edilmesinin önüne geçilmeye çalışıldığı anlaşılmak-
              tadır. Bu açılardan da mevzuatın hakkaniyete aykırı olmadığı tespit
              edilmiştir.
                 19) Şikâyetçinin mevzuat gereği aile hekimlerine kayıtlı top-
              lam nüfusa göre ödeme yapıldığı ve kendisine kayıtlı gezici sağlık
              hizmeti verilecek nüfus bulunmadığı için 800 TL ücretten yoksun kal-
              dığı iddiasına ilişkin olarak yapılan araştırma sonucunda şikayetçi Dr.
              ...’ın görev yapmakta olduğu Aile Hekimliği Birimini 12/7/2013 tari-
              hinde yapılan ek yerleştirmede 1490 kayıtlı nüfusu ile birlikte seçerek
              sözleşme imzaladığı ve 2015 Mart ayı maaşa esas nüfus verilerine göre
              kendisine kayıtlı toplam nüfusun 1559 olduğu, Ağlasun Aile Sağlığı
              Merkezindeki diğer aile hekimliği birimlerine kayıtlı toplam nüfusun
              ise aynı dönem itibarıyla 2387, 2208, 2098, 1326 olduğu tespit edil-
              miştir.
                 20)  Şikayet konusu uyuşmazlığa ilişkin düzenlemeyi içeren Aile
              Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin “Gezici ve yerinde sağlık hizmet-
              lerinin yürütülmesi” başlıklı 6 ncı maddesi incelendiğinde (bkz par.
              10) gezici sağlık hizmet bölgeleri ile ilgili olarak yapılmak istenen de-
              ğişikliklerin rutin olarak 6 aylık dönemler halinde veya aile hekiminin
              talebi üzerine 6 aylık dönem kısıtlamasına tabi olmaksızın Halk Sağ-
              lığı Müdürlüğünce belirlenerek Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun ona-
              yına sunulacağının düzenlendiği görülmektedir. Bir başka anlatım-
              la, Halk Sağlığı Müdürlüğü 6/3 numaralı paragrafta belirtilen
              parametrelerdeki herhangi bir değişiklik durumunda, gezici ve
              yerinde sağlık hizmetine ilişkin tüm kapsama alma, kapsam-
              dan çıkarma ve hekim değişikliği işlemlerinde takdir yetkisini
              haizdir. Ancak idare hiç kuşkusuz bu takdir yetkisini kullanır-
              ken mevzuatın koyduğu sınırlar içinde kalmalı, bu yetkiyi ya-
              sanın öngördüğü amaçtan başka ya da kamu yararı dışında baş-
              ka bir amaç için kullanmamalı, eşitlik ilkesine uygun hareket
              etmeli, adil olmalı ve hakkaniyet ölçüsünü gözetmelidir. Kaldı
              ki, mezkur Yönetmeliğin 8 inci maddesinde gezici sağlık hizmeti veri-
              len yerlerde oturan kişilerin gezici sağlık hizmeti almak üzere başka
              bir aile hekimine kayıt olamayacakları, ancak başka bir aile hekimine
              kayıt olmak isterlerse kayıt oldukları aile hekiminin aile sağlığı biri-
              minden hizmet alacakları düzenlendiğinden hekimlere verilen ge-
              zici sağlık nüfusunun nispeten sabit bir nüfus olduğu sonucuna




            366   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372