Page 248 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 248
tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
ilkelerine uyar” hükmüne yer verilmiştir.
49. Bu kapsamda; nezaket ve şeffaflık ilkeleri çerçevesinde şikâyet-
çinin bilgilendirildiği, ancak verilen cevaplarda; gerek Anayasanın 40
ncı maddesinde açık bir şekilde ifade edilen, Anayasa Mahkemesi ve
Danıştay Kararlarında üzerinde önemle durulan, iyi yönetim ilkelerin-
de de vurgulanan “idari kararlara karşı başvuru yollarının gösterilme-
si” ilkesine riayet edilmediği, bundan böyle İdareden bahse konu iyi
yönetim ilkesine uymasının beklendiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
50. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli “Ret Kararının” ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
2709 sayılı 1982 Anayasasının “Temel Hak ve Hürriyetlerin Korun-
ması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlemle-
rinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı Ankara İş Mahkemelerinde
yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre ŞİKAYE-
TİN REDDİNE,
Kararın ŞİKAYETÇİ’ye, TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK
ARAŞTIRMA KURUMUNA (TÜBİTAK) ve SOSYAL GÜVENLİK
KURUMU BAŞKANLIĞINA tebliğine,
Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisince karar verildi.
Mehmet ELKATMIŞ
Kamu Başdenetçisi V.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 247