Page 288 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 288
Müdürlüklerine başvurması gerektiği belirtildikten sonra, ayrıca yurt
dışında çalışılan firmanın düzenlemiş olduğu hizmet sürelerini göste-
rir bonservis ile pasaporttaki çalışma ve oturma müsaadelerinin Arap-
ça’dan Türkçe’ye tasdikli tercümesinin doğrudan Sosyal Güvenlik Ku-
rumu İl Müdürlüğüne ibraz edilmesi gerektiği bildirilmiştir. Şikayetçi
25/12/2014 tarihli dilekçesi ile Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı
Yurtdışı Sözleşmeler ve Emeklilik Daire Başkanlığına, 26/01/2015 ta-
rihli dilekçesi ile de Malatya Valiliğine başvurmuştur.
8) Yurtdışı Sözleşmeler ve Emeklilik Daire Başkanlığı’nın
20/02/2015 tarihli, Malatya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünün ise
10/02/2015 tarihli cevabi yazılarında, 3201 sayılı Kanun’a göre Yurt-
dışında Geçen Sürelerin Değerlendirilmesine İlişkin Yönetmelik’in 9
uncu maddesinin (b) bendine atıf yapılmak suretiyle şikayetçinin tale-
binin karşılanamayacağı bildirilmiştir.
9) Şikayetçinin başvurusu üzerine Brezilya Devletinin Türkiye Bü-
yükelçiliğince düzenlenen 15/01/2015 tarihli yazıda; “Konsolosluk
servisi, ilgilinin isteği üzerine ve sunulan evraklara dayanılarak ...ın
24/11/1981 04/08/1982 ve 01/04/1983 10/04/1984 tarihleri arasın-
da “...” isimli ... Firmasının Bağdat, Irak şantiyesinde çalıştığını beyan
eder. Yukarıda adı geçen firmanın Türkiye’de ofisleri bulunmamak-
tadır ve Brezilya Hükümeti, bu iş verme hakkında yapılmış ve/veya
yapılacak yükümlülükler konusunda hiçbir şekilde sorumluluk kabul
etmemektedir.” denilmiştir.
10) Şikayetçi Kurumumuza gönderilmek üzere Malatya Valiliğine
verdiği 25/3/2015 tarihli dilekçe ile şikayet başvurusunda bulunarak,
yurtdışı hizmet borçlanmasının yapılmasını talep etmiştir.
D. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz Makas’ın İnceleme ve
Araştırma Bulguları
11) Konu kapsamında, Kurumumuzun 08/04/2015 tarih ve 2964
sayılı yazısına istinaden Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Dış İliş-
kiler ve Yurtdışı İşçi Hizmetleri Genel Müdürlüğünden, 07/05/2015
tarih ve 3707 sayılı yazısına istinaden de Türkiye İş Kurumu Genel
Müdürlüğünden alınan yazılardan tespit edilen bilgi ve belgelere “İda-
renin şikâyete ilişkin açıklamaları” ve “Olaylar” başlığı altında yer ve-
rilmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 287