Page 320 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 320
bilgi ve belge talep yazılarımıza yasal süre içerisinde gerekçeli
şekilde cevap verildiği ve İdare tarafından şikayetçiye tesis edi-
len işlemin ilgili mevzuat hükümleri uygun olduğu anlaşılmış
olup, bahsi geçen İdarenin iyi yönetim ilkelerine bu yönlerden
uygun davrandığı anlaşılmıştır. Ancak İdarece şikâyetçiye verilen ce-
vabi yazılarda gerek Anayasanın 40 ıncı maddesinde açık bir şekilde
ifade edilen, Danıştay ve Anayasa Mahkemesi kararlarında üzerinde
önemle durulan gerekse iyi yönetim ilkelerinde vurgulanan “karara
karşı başvuru yollarının ve süresinin gösterilmesi” ilkesine
uyulmadığı anlaşılmış olup; İdareden bundan böyle bu ilkelere
daha özenli nin bu ilkeye de uyması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
24. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
25. 2709 sayılı 1982 Anayasası’nın “Temel Hak ve Hürriyetlerin
Korunması” başlıklı 40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet,
işlemlerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvura-
cağını ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup,
6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin
ikinci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı İş Mahkemesinde
yargı yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre şikayetin
REDDİNE,
Kararın şikayetçiye ve Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’na tebli-
ğine, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce karar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 319