Page 430 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 430

yapmayanlardan, aldıkları paraların, saptanacak faizleriyle geri
            alınacağını açıkça hüküm altına alındığı tespit edildiğinden, şi-
            kayetçinin Priştina/KOSOVA Büyükelçiliğine koruma görevlisi
            olarak görevlendirilmesine istinaden geçici görev yolluk avansı
            olarak tarafına 21/08/2014 tarihinde ödenen 20.831,00 TL tu-
            tarındaki meblağa ilişkin olarak memuriyet mahalline döndüğü
            25/11/2014  tarihinden  itibaren  en  geç  25/12/2014  tarihinde
            yurtdışı geçici görev yolluğu bildirimini Yolluklar Şubesine tes-
            lim etmesi gerekirken, yaklaşık dört ay gecikme ile 08/04/2015
            tarihinde bildirimi düzenlediği anlaşıldığından, ilgili Kanun ve
            alt düzenleyici işlemler gereğince tarafına 629,71-TL faiz borcu
            çıkarılmasında hukuka aykırılık tespit edilememiştir.
               25. Öte yandan, şikayetçinin tarafına dört buçuk ay sonra te-
            lefon edilerek avansın kapatılması gerektiğinin bildirilmesinde
            harcama yetkilisinin ihmali olduğu yönündeki iddiasına gelince,
            dosyasında mevcut bilgi ve belgelerin tetkikinden şikayetçinin söz ko-
            nusu belgeleri teslim ettiği gün geçici görev mahsubuna ilişkin Ödeme
            Emri Belgesi düzenlenerek Dışişleri Merkez Saymanlık Müdürlüğüne
            gönderildiği anlaşıldığından, bu iddiasının dayanaktan yoksun ol-
            duğu, ayrıca idareye mevzuat ile bu yönde bir sorumluluğun da
            yüklenmediği tespit edilmiştir.

               26. “Kanunları bilmemek mazeret sayılmaz” ilkesi çerçeve-
            sinde ise, kanunu bilmemek yalnız doğrudan doğruya kanunun
            tatbikine mani olmayacağı gibi, kanuni bir vecibeyi yerine getir-
            meyi ihmalden doğan sorumluluğu da ortadan kaldıramaz. Do-
            layısıyla memurun geçici görev yolluğu avansını yasal süresinde
            mahsup etmesi gerektiğini bilmemesi de, yapılan fazla ödeme-
            nin mevzuatta öngörülen gecikmeden kaynaklı faizi ile birlik-
            te geri alınmasına engel değildir. Benzer bir uyuşmazlığa ilişkin 19
            numaralı paragrafta yer verilen ilgili Danıştay kararında da idarenin,
            geçici görev yolluğu avansını süresinde mahsup etmeyen davacıya faiz
            uygulamak suretiyle borç çıkarması işleminin mevzuata uygun olduğu
            yönünde hüküm kurulduğu görülmektedir.
               27. Şikâyetçinin bir diğer iddiası ise hakkında çıkarılan borcun, 5018
            sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 71 inci maddesinde
            düzenlenen kamu zararı kapsamında yer aldığı yönündedir. Kanunun
            71’inci maddesinde, “Kamu zararı; kamu görevlilerinin kasıt, kusur veya
            ihmallerinden kaynaklanan mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  429
   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435