Page 538 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 538
9. Bunun üzerine şikâyetçi, idari başvuru yolunu tüketmiş bir şekil-
de, borçlanılan askerlik
süresinin iş sonu tazminatı olarak kendisine ödenmesi talebiyle
Kurumumuza başvurmuştur.
10. Şikayete konu edilen hususlarla ilgili İdarelerden istenilen bilgi
ve belgelerin Kurumumuza ulaşmasından sonra 26/04/2016 Salı günü
saat 10.00’da Maliye Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkili-
lerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda; 4/C’li geçici personelin
askerlik borçlanmasının iş sonu tazminatı hesabında dikkate alınması
yönünde olumlu bir irade ortaya konamamıştır.
D. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz MAKAS’ın İnceleme ve
Araştırma Bulguları
11. Şikayet konusu işleme ilişkin bilgi ve belgeler Çevre ve Şehirci-
lik Bakanlığından istenilmiş, Devlet Personel Başkanlığından da ko-
nuyla ilgili görüş talebinde bulunulmuştur. İlgili idarelerce gönderilen
belgelerin içeriğine 4, 5 ve 6 numaralı paragraflarda yer verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
12. Anayasanın “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine
başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesinde “... Herkes, bilgi
edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir. Türkiye Bü-
yük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak kurulan Kamu Denetçiliği
Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri inceler...” hükmü yer al-
maktadır.
13. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Kuru-
mun görevi” başlıklı 5 inci maddesinin birinci fıkrası; “Kurum,
idarenin işleyişi ile ilgili şikayet üzerine, idarenin her türlü eylem ve
işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet an-
layışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek,
araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir.” şeklinde dü-
zenlenmiştir.
14. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesi-
nin “Geçici personel” başlıklı (C) fıkrasında: “Bir yıldan az süreli
veya mevsimlik hizmet olduğuna Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 537