Page 59 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 59

kuşkusuzdur. Hak eşitliği hukuki bir eşitlik iken, ‘ayrımcılık yasağı’ eşitliğin
            dinamik ve farklı şekillerde (renk, ırk, cinsiyet, din gibi) uygulaması olarak
            karşımıza çıkmaktadır…
               İdare hukuku alanında eşitlik ilkesi kamu hizmeti kavramı ile birlikte ak-
            tarılmaktadır. Buna göre eşitlik kamu hizmetinin genel ilkelerinden
            biridir. Bu çerçevede idare, kamu hizmetini dilediğine sunmakta
            özgür olmadığı gibi, eşit durumda bulunanlara eşit, farklı konum-
            da bulunanlara da farklı biçimde sunmak zorundadır. Ayrıca kamu
            hizmetinin tarafsızlığı ilkesi, ‘ayrımcılık yapmama’ yükümlülüğünü de için-
            de barındırmaktadır…” denilmektedir.
               C. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi

               24) Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme neticesinde, İl-
            köğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Parasız Yatılılık, Burs ve Sos-
            yal Yardımlar Yönetmeliği’nin ‘Kontenjanların Dağılımı’ maddesinde
            yer alan öğretmen çocuğu kontenjanı uygulamasının kaldırılması hu-
            susunda Milli Eğitim Bakanlığına tavsiyede bulunulması gerektiği yö-
            nünde öneride bulunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme

               25) Anayasa ile Devlete yüklenen, maddî imkânlardan yoksun ba-
            şarılı öğrencilere burs ve başka yollarla gerekli yardımların yapılacağı
            yönündeki görev (16. paragraf), Milli Eğitim Temel Kanunu ile tekrar
            edilmiştir (17. paragraf). Buna istinaden söz konusu görevin ifası kap-
            samında “İlköğretim ve Ortaöğretimde Parasız Yatılı veya Burslu Öğ-
            renci Okutma ve Bunlara Yapılacak Sosyal Yardımlara İlişkin Kanun”
            ve bu Kanun’a ilişkin hazırlanan Yönetmelik yürürlüğe konularak han-
            gi öğrencilerin parasız yatılı ve burslu okutulacağı belirlenmiş, bu kap-
            samda 6972 sayılı Korunmaya Muhtaç Çocuklar Hakkında Kanunda
            yer alan korunmaya muhtaç çocuklar ile oturdukları yerde ilköğretim
            kurumu bulunmadığından öğrenim hakkından yararlanamayan ço-
            cuklar dışında, öğretmen çocukları için de kontenjan ayrılacağı düzen-
            lenmiştir (18 -20. paragraflar).
               26) 2684 sayılı Kanun’un 4 üncü maddesinin (18. paragraf) ge-
            rekçesinde öğretmen çocuklarına neden kontenjan tanındığına dair




            54   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64