Page 63 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 63

mesleğinden dolayı farklı düzenlemeye tabi tutulmasının hem hukuk
            ve hakkaniyete hem de eşitlik ilkesine aykırılık teşkil ettiği düşünül-
            mektedir.
               37) Nitekim ilgili Bakanlık, daha önce bir soru önergesine
            verdiği cevapta, yukarıda yer verilen değerlendirmelere ben-
            zer açıklamalarda bulunmuştur. Şöyle ki, “Devlet parasız yatılılık
            ve bursluluk sınavına ve öğretmen çocuklarına ayrılan kontenjanlara
            ilişkin” verilen bir soru önergesi (Dönemi ve Yasama Yılı:24/2, Esas
            no:7/621) hakkında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından TBMM Başkan-
            lığına gönderilen 20/12/2011 tarihli cevapta; Devlet parasız yatılılık ve
            bursluluk sınavlarının amacının yoksul ve başarılı öğrencilerin eğitim
            ve öğretim görmelerinin sağlanması olduğu, kontenjan uygulaması
            sonucu eğitimde fırsat ve imkân eşitliğini yakalamada sıkıntı-
            lar oluştuğu, belli bir meslek grubuna ayrıcalık tanınmasının
            kontenjan dışında kalan öğrenci gruplarını en azından üzdüğü,
            öğrencilerin eşit şartlarda ve eşit ortamlarda sınava girip, ba-
            şarı oranlarının hesaplanmasında dengesizliklere neden oldu-
            ğu, 2684 sayılı Kanun ile bu Kanuna dayanılarak çıkarılan Yö-
            netmeliğin amacının belli bir meslek grubunun veya sadece bir
            kurumun çalışanlarının çocuklarını desteklemek yerine, maddi
            açıdan desteğe muhtaç ve başarılı öğrencilere ayrım gözetmek-
            sizin Devlet desteğinin sunulması olduğu belirtilmiştir.

               38) Tüm bu hususlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde; PYBS’de
            öğretmen çocuklarına %15 kontenjan tanınmasının Anayasaya ay-
            kırılık teşkil ettiği; eğitim öğretim kazanımı, sınavdaki başarı, mad-
            di imkânlar yönünden aynı standartlara sahip  olan çocukların  aynı
            şartlarda yarışması gerekirken bir meslek grubuna yönelik ayrımcılık
            yapıldığı ve söz konusu ayrımcılığın ileri demokrasi ve hukukun üs-
            tünlüğü ilkeleriyle bağdaşmayacağından hareketle hakkaniyete aykırı
            bir uygulama olduğu ve öğretmen çocuğu kontenjanı uygulamasının
            kaldırılması gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               39) Şikâyetçinin, 20. paragrafta belirtilen Yönetmelik hükmünde
            yer alan “diğer öğrenciler” ifadesindeki “diğer” kelimesinin ayrımcılık
            teşkil ettiği yönündeki iddiası ve bu ifadenin kaldırılması yönündeki
            talebi ile ilgili olarak yapılan inceleme neticesinde; anılan Yönetmelik
            hükmünde belli grup öğrencilere tanınan kontenjanlar belirlendikten





            58   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68