Page 217 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 217

işgücünün en hızlı büyüme gösteren alanını oluşturmaktadırlar. Yeni
            teknolojiler, rutin çalışma yerine karmaşık düşünmeyi gerektiren işleri or-
            taya çıkarmaktadır. Bilgi işçileri, zekâlarını ve fikirlerini ürüne;  mal ve
            hizmete dönüştüren, sahip oldukları bilgiyi satarak veya ticaretini yapa-
            rak herhangi bir şekilde verebilen, sürekli öğrenen/öğrenme isteği olan/
            öğrenmeye zorunlu olan, kendini geliştirmek zorunda olan çalışanlardır.”
            değerlendirmesinde bulunmuş olmakla 1. soru için 10 puan, 2.
            ve 3. sorular için 5’er puan olmak üzere toplamda 20 puan tak-
            dir etmiştir.
               13) Tarafsız ve uzman akademisyen  bilirkişiler literatür-
            de genel kabul gören kuramsal tanımlamaları ve açıklamaları
            esas alarak yaptıkları değerlendirmelerinde, adayın soruları
            sistematik bir biçimde ve bütüncül bir çerçevede cevaplamadı-
            ğını, cevaplarda ciddi bilgi eksikliklerinin olduğunu, sorular-
            daki tanımlamaları çok genel ve yetersiz ifadelerle yaptığını ve
            kullandığı kavramlardan ne kastettiğini açıklamadığını belirt-
            mişlerdir.
               Diğer yandan Kurumumuzun bilgi belge isteme yazısı üzerine ilgili
            bölüm olan İşletme Bölümünce bir komisyon oluşturularak şikayete
            konu yazılı kağıdının incelendiği ve kağıtta maddi hata olmadığı kara-
            rına varıldığı anlaşılmıştır.

               Sonuç olarak, biri Üniversitenin oluşturduğu komisyon ve
            diğer ikisi Kurumumuzca tespit edilen bilirkişiler olmak üzere
            3 farklı yaklaşımla şikayetçinin kağıdı tekrar okunmuş ve ko-
            misyon yazılı kağıdında maddi hata olmadığını, yani 20 puanın
            doğru olduğunu, bilirkişiler de 19 ve 20 puan verilmesi gerek-
            tiğini ifade etmişlerdir. Bu raporlara dayanılarak şikayetçinin
            yazılı kağıdının adil okunmadığı iddiasının yerinde olmadığı
            ve  sübuta  ermediği kanaatine varılmıştır.  Söz konusu  prog-
            rama öğrenci alımının değerlendirmelerinin yukarıda yazılan
            mevzuat hükümlerine uygun olarak yapıldığı, idareden gelen
            yazı cevapları, tarafsız bilirkişilerin yeterli, gerekçeli ve ka-
            naat verici raporları ile tüm dosya kapsamıyla anlaşıldığından
            idarenin işleminde hukuka aykırılık tespit edilmemiştir.
               14) Şikayetçinin kendisinden düşük puanlı kişilerin progra-
            ma girdiği iddiası ile ilgili olarak;  başarı puanının, ALES puanının




           212   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222