Page 215 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 215

etkiyi gidermek için örgütlerin neler yapabileceğine, ayrıca kavramın köke-
            ninin ne olduğuna değinmemektedir.
               Adayın, değişim mühendisliği kavramına ilişkin ifadeleri yetersiz ve çok
            geneldir. Ancak yine de aday, değişim mühendisliğinde var olan “takımların
            süreçleri sürekli değiştirmesi”, “müşteri ihtiyaçlarına cevap verme”, “esnek-
            lik” gibi unsurlardan, sistematik ve bütüncül bir çerçevede olmasa da bah-
            setmektedir.
               Aday takım türleri ile ilgili maddeyi cevaplamamıştır.”

               3. soru için, “Aday şebeke örgütlere ilişkin verdiği cevapta, şebeke örgüt-
            leri sadece global düzeyde tanımlamaktadır. Oysa ki, şebeke örgütler yerel
            ve ulusal düzeyde de olabilir. Şbeke örgütlere formel bir tanım getirmemek-
            le birlikte, adayın, bu temel düşüncenin farkında olduğu anlaşılmaktadır.
            Ancak, bu yapının hangi nedenlerle oluştuğu, avantaj ve dezavantajlarının
            ne olduğuna değinmemektedir. Cevapta sadece, bazı uluslararası şirketle-
            rin (örneğin, Nike gibi), küresel bazda oluşturdukları şebeke örgütlenmesi
            üzerinde durulmaktadır.
               Entellektüel sermaye kavramıyla ilgili açıklamada aday, bu kavramı
            sadece “kalifiye eleman” kavramıyla özdeşleştirmekte ancak “kalifiye
            eleman” kavramında ne kastettiğini açıklamamaktadır.

               Adayın, bilgi çalışanları kavramıyla ilgili verdiği cevapta, bu kavra-
            mı sadece “üst yönetime bilgi sağlayan çalışanlar” olarak tanımlamakta-
            dır. Bilgi çalışanı geleneksel bir bilgi toplayıcıdan çok farklı bir kavramdır.”
            değerlendirmesinde bulunmuş olmakla, adayın birinci sorudan
            5, ikinci sorudan 9 ve üçüncü sorudan 5 puan olmak üzere, 100
            üzerinden toplam 19 puan almasının daha adil olacağı kanaa-
            tinde olduğunu belirtmiştir.
               c) Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İş-
            letme Bölümü’nde görevli öğretim üyesi ... değerlendirmesinde
            yazılı sınav kağıdında yer alan sorulara şikayetçinin verdiği ce-
            vapların literatürde genel kabul gören kuramsal tanımlamalar
            ve açıklamalar esas alınarak incelendiğini belirterek,

               1. soru için, “Örgütsel çatışma, “örgütte iki veya daha fazla kişi veya
            grup arasında kıt kaynakların paylaşılması veya görevlerin dağılımı ile yine
            bu kişi veya gruplar arasındaki statü, amaç, değer ya da algı farklılıkların-
            dan kaynaklanan anlaşmazlık ya da uyuşmazlık” şeklinde tanımlandığını




           210   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220