Page 212 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 212
yürürlükteki mevzuat hükümlerini bir arada değerlendirmek suretiy-
le şikayetçinin yazılı kağıdının hukuka ve hakkaniyete uygun olarak
değerlendirildiği kanaati ve sonucuna vararak şikayetin Reddini öner-
miştir.
C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
dirme ve Gerekçe
11) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Orga-
nizasyon Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programının 2013 -2014 Güz
Yarıyılı için yapılan yazılı sınavında kağıdının adil okunmadığı iddia-
sıyla Kurumumuza gelen şikayet başvurusu ile ilgili olarak Lisansüstü
Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 2. maddesinde tezli yüksek lisansta
başarı durumunun ALES’in % 50’si, lisans ağırlıklı mezuniyet not orta-
lamasının % 30’u ve yazılı bilim sınavı notunun % 20’sinin toplamının
alınmasıyla tespit edileceği hükme bağlandığı anlaşılmış ve bu hüküm
gereğince Sosyal Bilimler Enstitüsünün Yönetim ve Organizasyon bi-
lim dalı için tüm adayların ALES puanının % 50’sini, diploma notunun
% 30’unu ile sınav notunun % 20’sini toplayarak her bir adayın toplam
puanını hesapladığı; 6 kişilik kontenjan gereği en yüksek puandan
başlamak üzere ilk 6 kişinin başarılı olduğu; 41 kişiden 9 kişinin sı-
nava girmediği ve geriye kalan 32 kişi içerisinde şikayetçinin 9. olduğu
tespit edilmiştir.
12) Şikayetçinin yazılı kağıdının adil okunmadığı iddiasının araş-
tırılması amacıyla Yönetim ve Organizasyon bilim dalında uzman iki
üniversite hocası bilirkişi olarak seçilerek şikayetçinin yazılı kağıdının
tekrar incelenmesi sağlanmıştır. Bu doğrultuda şikayetçinin cevap
kağıdı ve bilirkişilerin değerlendirmeleri cevaplandırılan her
bir soru için aşağıda sunulmuştur.
a) Şikayetçiye sınavda 1. Soru olarak “Örgütsel çatışmayı ta-
nımlayarak, örgütsel çatışma türlerini ve çözüm yollarını açıkla-
yınız.” sorusu yöneltilmiştir. Şikayetçi bu soruya cevaben;
“İşletmenin çeşitli kademelerde bulunan çalışanları arasında uyuşmaz-
lık ya da anlaşmazlıkların neticesinde örgütsel çatışma oluşur. Örgütün çı-
karlarına ters düşecek davranışların sergilenmesi çatışmaya sebep olacak-
tır. İki ast arasında yatay olarak bir çatışma gerçekleşebilir. Birbirlerinin
çıkarlarına ters düşecek davranışta bulunmaları onları anlaşmazlığa
sevk edecektir. Örneğin biri terfi ettiğinde diğeri ona karşı bir cephe
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 207