Page 212 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 212

yürürlükteki mevzuat hükümlerini bir arada değerlendirmek suretiy-
            le şikayetçinin yazılı kağıdının hukuka ve hakkaniyete uygun olarak
            değerlendirildiği kanaati ve sonucuna vararak şikayetin Reddini öner-
            miştir.

               C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme ve Gerekçe

               11) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim ve Orga-
            nizasyon Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programının 2013 -2014 Güz
            Yarıyılı için yapılan yazılı sınavında kağıdının adil okunmadığı iddia-
            sıyla Kurumumuza gelen şikayet başvurusu ile ilgili olarak Lisansüstü
            Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 2. maddesinde tezli yüksek lisansta
            başarı durumunun ALES’in % 50’si, lisans ağırlıklı mezuniyet not orta-
            lamasının % 30’u ve yazılı bilim sınavı notunun % 20’sinin toplamının
            alınmasıyla tespit edileceği hükme bağlandığı anlaşılmış ve bu hüküm
            gereğince Sosyal Bilimler Enstitüsünün Yönetim ve Organizasyon bi-
            lim dalı için tüm adayların ALES puanının % 50’sini, diploma notunun
            % 30’unu ile sınav notunun % 20’sini toplayarak her bir adayın toplam
            puanını hesapladığı;  6 kişilik kontenjan gereği en yüksek puandan
            başlamak üzere ilk 6 kişinin başarılı olduğu;  41 kişiden 9 kişinin sı-
            nava girmediği ve geriye kalan 32 kişi içerisinde şikayetçinin 9. olduğu
            tespit edilmiştir.

               12) Şikayetçinin yazılı kağıdının adil okunmadığı iddiasının araş-
            tırılması amacıyla Yönetim ve Organizasyon bilim dalında uzman iki
            üniversite hocası bilirkişi olarak seçilerek şikayetçinin yazılı kağıdının
            tekrar incelenmesi sağlanmıştır. Bu doğrultuda şikayetçinin cevap
            kağıdı ve bilirkişilerin değerlendirmeleri cevaplandırılan her
            bir soru için aşağıda sunulmuştur.
               a) Şikayetçiye sınavda 1. Soru olarak “Örgütsel çatışmayı ta-
            nımlayarak, örgütsel çatışma türlerini ve çözüm yollarını açıkla-
            yınız.” sorusu yöneltilmiştir. Şikayetçi bu soruya cevaben;
               “İşletmenin çeşitli kademelerde bulunan çalışanları arasında uyuşmaz-
            lık ya da anlaşmazlıkların neticesinde örgütsel çatışma oluşur. Örgütün çı-
            karlarına ters düşecek davranışların sergilenmesi çatışmaya sebep olacak-
            tır. İki ast arasında yatay olarak bir çatışma gerçekleşebilir. Birbirlerinin
            çıkarlarına ters düşecek davranışta bulunmaları onları anlaşmazlığa
            sevk edecektir. Örneğin biri terfi ettiğinde diğeri ona karşı bir cephe



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  207
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217