Page 216 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 216
kabul edersek, başvuru sahibinin yaptığı tanım sistemli değildir genel ça-
tışmaya ağırlık vermektedir.”,
2. soru için, “Entropi konusunda yapılan tanımlamanın veya açıkla-
manın bir doğruluk payı var elbette. Ancak entropi sadece işletme ilgili bir
mesele değildir. Entropiyi ele aldığınızda sistemden söz etmeniz gerekir.
Çünkü entropi kavramı, sistem olarak nitelenen bütündeki bir eğilimi ifade
etmektedir. Bu kavrama göre,” bir sistemde faaliyetlerin bozulması, denge-
nin kaybolması, karışıklık ve aksamaların belirmesi ve sonunda sistemin
faaliyetlerinin durması yönünde bir eğilim vardır şeklinde açıklamayı sür-
dürmek gerekir. Burada önemli bir nokta “eğilim” olarak nitelendirilmeme-
sidir.
Değişim mühendisliği şu ifade esas alınarak açıklanmalıydı: Deği-
şim Mühendisliği, İşletmelerin performanslarında (maliyet, kalite,
yenilik, hizmet ve hız) çarpıcı gelişmeler sağlamak amacıyla iş süreç-
lerinin temelden yeniden düşünülmesi ve radikal bir biçimde yeniden
tasarlanmasıdır. Başvuru sahibi değişim mühendisliğinin ana niteli-
ğini belirten iş süreçlerinin temelden yeniden düşünülmesi ve radikal
bir biçimde yeniden tasarlanması hususuna değinmemiştir. Şikayetçi
3. şıkkı yanıtlamamıştır.”,
3. soru için, “Şebeke örgütlerinin temel özelliği, bir mal veya hizmet
üretmek için yapılması gereken iş ve faaliyetlerin ve bunun için gerekli olan
kaynakların tek bir işletmenin bünyesinde toplanması yerine farklı işlet-
melere dağıtılmış olmasıdır. Durum böyle iken başvuru sahibi cevabında
işletmenin kollarından bahsetmektedir.
Başvuru sahibi entelektüel sermayeyi “kalifiye eleman grubu ola-
rak” belirtmiştir. Tamamıyla yanlış bir cevap. Çünkü entelektüel ser-
maye, beşeri sermaye, örgütsel yapı, müşteri ilişkileri unsurlarından
oluşmaktadır.
Bilgi çalışanları, bilgi taşıyanlar olarak nitelendirilmiştir. Oysa bil-
gi çalışanları veya bilgi işçileri, analiz sentez yeteneği olan, bilgiyi işin
gereklerine göre dönüştürebilen, çeşitli değişkenlerle problemleri çöze-
bilen çalışanlar, bilgi işçisi olarak tanımlanmaktadır. Diğer bir grup
tanımlama şekli, bilgi işçilerini yetenek ve kabiliyetlerini göz önünde
bulundurarak yapılmaktadır. Yüksek eğitimli, yaratıcı, bilgisayar bilen,
zekâsı ile her ortama kolayca uyum sağlayabilen, bilgisini kullanabi-
len çalışanlar bilgi işçisidir tanımlaması yapılmaktadır. Bu tip işçiler
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 211