Page 592 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 592

gibi “mevzuatta yeri  olmadığından  dolayı  formasyon  alması  zorun-
            luluğun  olmadığı”  ifadesinin   yanlış olduğuna”  değinilerek,talebin
            yerine getirilemeyeceği bildirilmiştir.
               5) Şikayetin çözümüne ilişkin 08/01/2016 tarih ve 205 sayılı ya-
            zımızla EÜ Rektörlüğünden bilgi-belge talep edilmiştir. İdarenin
            01/02/2016 tarih 645 sayılı cevabi yazısında özetle;

                5.1) Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 05/10/1999 tarih ve
            2680 sayılı kararı ile 1999-2000 eğitim-öğretim yılında öğretim üye-
            si adayı olarak araştırma görevlilerinin öğretim bilgi ve becerilerinin
            geliştirilmesi amacıyla Gelişim ve Öğrenme ile Öğretimde Planlama ve
            Değerlendirme  derslerinin üniversitelerin Eğitim Bilimleri Bölümle-
            rindeki öğretim üyelerince açılmasını sağlayacak düzenlemelerin ilgili
            enstitü kurulları tarafından yapılmasını üniversitelere 16/11/1999 ta-
            rih ve  27854 sayılı yazı ile bildirdiği,
                5.2) YÖK’ün doktora eğitiminin ülkemizde genelde akademik ka-
            riyer için yapıldığını gerekçe göstererek, söz konusu iki dersin sadece
            araştırma görevlileri tarafından değil doktora yapan tüm öğrenciler
            tarafından alınması gerektiğini 07/04/2000 tarih ve 6961 sayılı yazı
            ile duyurduğu ve YÖK’ün kararlarının kendileri için bağlayıcı olması
            nedeniyle söz konusu derslerin  1999-2000 eğitim öğretim yılından
            2006-2007 eğitim öğretim yılına kadar zorunlu ders statüsünde ve-
            rildiği,
                5.3) Ancak, YÖK’ün 17/03/2006 tarih ve 5551 sayılı yazısı kapsa-
            mında, öğrencilerin doktora öğrenimi kapsamında Gelişim ve Öğrenme
            ile Öğretimde Planlama ve Değerlendirme derslerini alıp almamalarının
            her  üniversitenin  senato  kararına  bırakıldığı  belirtilmiş  olup,  bu
            doğrultuda;  EÜ Senatosunun 10/10/2006 tarih ve 11 sayılı toplan-
            tısında alınan karar uyarınca, Üniversitenin Enstitülerinde doktora
            yapan kadrolu/ kadrosuz öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araş-
            tırma görevlilerinin söz konusu dersleri zorunlu olarak almalarının
            karara bağlandığı,
                5.4) Anılan iki derste ele alınan konuların ve etkinliklerin, doktora
            öğrencilerinin hem “öğreticilik” becerilerine hem de “kişisel gelişimleri
            ”ne katkı yaptığından önem taşıdığı; Gelişim ve Öğrenme dersinde, öğ-
            rencilerini tanıyan onların gelişim ve öğrenme özelliklerinin farkında
            olan öğretim üyelerinin yetiştirilmesi için çaba harcandığı, Öğretimde



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  587
   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597