Page 592 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 592
gibi “mevzuatta yeri olmadığından dolayı formasyon alması zorun-
luluğun olmadığı” ifadesinin yanlış olduğuna” değinilerek,talebin
yerine getirilemeyeceği bildirilmiştir.
5) Şikayetin çözümüne ilişkin 08/01/2016 tarih ve 205 sayılı ya-
zımızla EÜ Rektörlüğünden bilgi-belge talep edilmiştir. İdarenin
01/02/2016 tarih 645 sayılı cevabi yazısında özetle;
5.1) Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 05/10/1999 tarih ve
2680 sayılı kararı ile 1999-2000 eğitim-öğretim yılında öğretim üye-
si adayı olarak araştırma görevlilerinin öğretim bilgi ve becerilerinin
geliştirilmesi amacıyla Gelişim ve Öğrenme ile Öğretimde Planlama ve
Değerlendirme derslerinin üniversitelerin Eğitim Bilimleri Bölümle-
rindeki öğretim üyelerince açılmasını sağlayacak düzenlemelerin ilgili
enstitü kurulları tarafından yapılmasını üniversitelere 16/11/1999 ta-
rih ve 27854 sayılı yazı ile bildirdiği,
5.2) YÖK’ün doktora eğitiminin ülkemizde genelde akademik ka-
riyer için yapıldığını gerekçe göstererek, söz konusu iki dersin sadece
araştırma görevlileri tarafından değil doktora yapan tüm öğrenciler
tarafından alınması gerektiğini 07/04/2000 tarih ve 6961 sayılı yazı
ile duyurduğu ve YÖK’ün kararlarının kendileri için bağlayıcı olması
nedeniyle söz konusu derslerin 1999-2000 eğitim öğretim yılından
2006-2007 eğitim öğretim yılına kadar zorunlu ders statüsünde ve-
rildiği,
5.3) Ancak, YÖK’ün 17/03/2006 tarih ve 5551 sayılı yazısı kapsa-
mında, öğrencilerin doktora öğrenimi kapsamında Gelişim ve Öğrenme
ile Öğretimde Planlama ve Değerlendirme derslerini alıp almamalarının
her üniversitenin senato kararına bırakıldığı belirtilmiş olup, bu
doğrultuda; EÜ Senatosunun 10/10/2006 tarih ve 11 sayılı toplan-
tısında alınan karar uyarınca, Üniversitenin Enstitülerinde doktora
yapan kadrolu/ kadrosuz öğretim görevlisi, okutman, uzman ve araş-
tırma görevlilerinin söz konusu dersleri zorunlu olarak almalarının
karara bağlandığı,
5.4) Anılan iki derste ele alınan konuların ve etkinliklerin, doktora
öğrencilerinin hem “öğreticilik” becerilerine hem de “kişisel gelişimleri
”ne katkı yaptığından önem taşıdığı; Gelişim ve Öğrenme dersinde, öğ-
rencilerini tanıyan onların gelişim ve öğrenme özelliklerinin farkında
olan öğretim üyelerinin yetiştirilmesi için çaba harcandığı, Öğretimde
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 587