Page 244 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 244
uygulanarak ulaşılmak istenen amaç arasında makul bir denge olmak
zorundadır.
94. Yüklenicinin eksiklikleri gidermeye iyiniyetle çalıştığı, eksik-
liklerin işin devamına engel olmadığı ve hastane ve hastaları madur
etmediği gözönüne alındığında işlenen fiille verilen ceza arasında öl-
çülülük olması gerektiği ve HİGŞ nin 44. maddesinin bu doğrultuda
uygulanması gerektiği sonucuna varılmıştır.Bu ıtıbarla işlemde idare-
nin insan hakları ihlali (mülkiyet,etkin başvuru, ayrımcılık vb) rast-
lanmamıştır.
F.İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
95. 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede ya-
yımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İliş-
kin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri” baş-
lıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken idare-
nin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk,
ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması,
eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik,
haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme
hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme,
kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilme-
si, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davra-
nışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.”
hükmü yer almaktadır.
96. Bu kapsamda şikayet dosyası incelendiğinde; şikayetçi ... Sağlık
ve Eğitim Basın Yayın Reklam ve Matbaa Hizmetleri Sanayi ve Ticaret
Limited Şirketi’nin hizmet alımı ihalesine ait sözleşme kapsamında
idarece kesilen gecikme cezasının iptali veya ceza tutarının düşürül-
mesi talebiyle Kurumumuza başvurmuştur.
97. İlgili idareye Denetçiliğimizce dört yazı yazılmış ve şikayet ko-
nusu hakkında görüş, bilgi, belge talep edilmiştir. İdare tarafından Ku-
rumumuza gönderilen bilgi ve belgelerin uyuşmazlık konusu somut
olayın çözümlenmesinde yetersiz kalması nedeniyle idareyle defaten
yazışma yapılmıştır. Şikayete konu husus açık iken, idare yetersiz bilgi
ve belge göndermekte ısrar etmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 239