Page 239 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 239

tarihinde, 2013/18238 ihale kayıt numarası ile gerçekleştirilen “Rad-
            yoterapi Cihazları Sistemi Hizmet Alımı İhalesi” nin 9/5/2013 tarihli
            sözleşme ile yüklenicisidir.
               82. Şikayetçi ve idare arasında imzalanan 9/5/2013 tarihli sözleş-
            menin 16.1 maddesinde işin sözleşmesine uygun olarak gerçekleşti-
            rilememesi halinde sözleşme bedelinin % 0,1’i ( Binde bir ) oranında
            gecikme cezası uygulanacağı, 16.2 maddesinde de gecikme cezasının
            yükleniciye ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın ödemelerden
            kesileceği kararlaştırılmıştır. Sözleşmenin 9 uncu maddesine göre işin
            başlama tarihi 15/5/2013 olup tarih idarece 30/6/2013 olarak revize
            edilmiştir. 1/7/2013 tarihinde muayene ve kabul komisyonunca işin
            yerinde  kabulü  yapılmak  üzere  toplanmış,  ancak  sözleşme  ve  şart-
            name  kapsamındaki işlerin eksik olduğu tespit edildiğinden kabul
            tutanağı değil tespit tutanağı düzenlenerek yükleniciye eksikliklerin
            tamamlaması için 20 günlük ek süre verilmiştir. 1/7/2013 tarihli tuta-
            nağa ek olarak düzenlen 25/7/2013 tarihli kontrol heyeti tutanağında
            yüklenicinin şartnamenin 2.6. ncı maddesi kapsamında çalıştırması
            gereken teknik personeli eksik çalıştırdığı tespit edilmiştir. Ek süre
            yazısının yükleniciye tebliğ tarihinden itibaren 20 takvim gününün
            sonu 4/8/2013 olup, kontrol heyetince 5/8/2013 tarihin de kontrol
            tutanağı düzenlemiştir. Tutanakta IMRT yazılımının eksik olduğu,
            eğitimin verilmediği ve personele ilişkin belgelerin ibraz edilmediği
            ve diğer eksiklikler vurgulanmıştır. Yüklenici 29/8/2013 9005 tarihli
            dilekçe ile IMRT sistemini kurmuş, eğitim için takvim belirlenmesi-
            ni belirtmiş, personel listesini 27/9/2013 tarihinde idareye sunmuş,
            30/9/2013 de işe başlatmış olup, 2/10/2013 tarihli tutanaklara göre
            de IMRT ve Mosaiq masa eğitimini vermiş akabinde kabul komisyo-
            nunca iş, 4/10/2013 tarihinde kabul edilmiştir. İdare 6/11/2013 tarih
            ve 14665 sayılı yazı ile 9/5/2013 tarihli hizmet alımı sözleşmesi kap-
            samında işe başlama tarihi olan 1/7/2013 tarihi ile kabulün yapıldığı
            4/10/2013 tarih arasında kalan 95 gün için 435.117,61 TL cezai işlem
            uygulandığını yükleniciye bildirmiş ve söz konusu ceza Hukuk Müşa-
            virliğinin uygun görüşü üzerine hakedişlerden taksitle tahsil edilmeye
            başlanmıştır.
               83.  95 günlük gecikme cezasında gün tespitine ilişkin değerlendir-
            me: Şikayetçi ve idare arasında imzalanan sözleşmenin 16.1.1 madde-
            sinde “işin özelliği gereği sürekli tekrar eden bir iş olması nedeniyle




           234   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244