Page 233 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 233
aday, istekli veya istekli olabileceklerin ihale sürecindeki işlem veya
eylemlerin hukuka aykırılığı iddiasıyla yapacakları şikayet ve itirazen
şikayet başvuruları ile bu başvuruların incelenmesi ve karara bağlan-
masına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.” şeklindedir.
23) Mezkur Yönetmeliğin Başvuru ehliyeti başlıklı 5 inci maddesi
“(1) İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir
hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhte-
mel olduğunu iddia eden;
a) İstekli olabilecekler; ön yeterlik ve/veya ihale dokümanının veril-
mesi, ön yeterlik ve/veya ihale ilanında veya ön yeterlik ve/veya ihale
dokümanında yer verilen düzenlemeler ve/veya bu düzenlemeler ile
idari uygulamalar arasındaki uyumsuzluklar,
...
c) İstekliler; yeterlik başvurularının veya tekliflerin sunulması,
değerlendirilmesi ve ihalenin sonuçlandırılmasına ilişkin idari işlem
veya eylemler,
hakkında başvuruda bulunabilir.
(2) Kanunun 21 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (d) ve (e)
bentlerine göre yapılan ihalelerde oluşturulan şartları netleştirilmiş
teknik şartname, birinci fıkranın (c) bendi kapsamında idari işlem
veya eylem sayılır.” düzenlemesini içermektedir.
B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
Şikayete konu değişiklik içeren 4734 sayılı kanunun 28. maddesine
karşı Anayasa Mahkemesi’ne açılmış veya sonuçlandırılmış bir davaya
rastlanmamıştır.
24) Ankara 4. İdare Mahkemesinin 10/11/2008 tarih ve
E:2008/1407 sayılı kararında; “Bu tanımlar dikkate alındığında somut
olayda davacı, ne isteklidir ne de istekli olabilecekler sıfatını haizdir.
Ancak, davacı doküman satın almayan değil doküman satın alamayan
konumundadır.
4734 sayılı Kanununun 5. maddesinde belirtildiği üzere, idareler
bu Kanuna göre yapacakları ihalelerde, rekabet, güvenirlik ve ihtiyaç-
ların uygun şartlarla sağlanması ilkelerini sağlamakla sorumlu ve gö-
revlidirler.
226 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU