Page 51 - ilitam-dergisi
P. 51

İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI






            fakültelere, benim kendi fakülteme bakıyorum, 60’ın üzerinde profesör var bir
            fakültede, 115-120 civarında öğretim üyesi var, inanılmaz bir kütüphanesi var,
            büyük bir akademik birikimi var. Öbür taraftan da sıkıntı var yani ortada çok
            inanılmaz akademik açıdan bir farklılık var. Yani şunu da teslim etmek lazım:
            Bir müesseseyi açarken, bir kurumu açarken -üniversite olsun fakülte olsun-
            her şeyini dört dörtlük yaparak açamazsınız yani “Binasını yapalım, öğretim
            üyelerini bulalım, ondan sonra açalım.” olmaz. Bir yerden başlanır ama hiçbir
            şey yokken de başlamak çok zor. Dolayısıyla işin ortasını da bulmak lazım yani
            bir yeri açarken eğitimi derli toplu, en azından bir şekilde götürecek bir aka-
            demik birikimin de olmasını temin etmek lazım. İleride mutlaka bunlar kad-
            rolarını tamamlayacaklardır, çok daha iyi hizmet vereceklerdir. Zaman zaman
            ben gözlemliyorum bazı toplantılarda, inanılmaz birikimli arkadaşlar çıkıyor.
            Yani o yeni ve değişik yerlerde, küçük ilçelerde, illerdeki fakültelerden inanıl-
            maz kabiliyetli arkadaşlar çıkıyor. Bunlar geleceğimiz için umut verici şeyler
            fakat bunların önemli olan sayısını artırmaktır. Şimdi, bu İLİTAM meselesinde
            yani ne kadar çok yaygınlaştırırsak o kadar iyidir hesabı doğru bir hesap değil.
            Nitelikli elemana bizim ihtiyacımız var ancak örgün eğitimde bile bu nitelikli
            elemanları yetiştirmekte zorlanıyoruz. Sabahleyin bir nebze ifade etmeye ça-
            lıştım, bizim köklü bir medrese geleneğimiz var. İşte, şimdi modern üniversi-
            teler anlamında din eğitimimiz var ama biz bu eğitimi istediğimiz noktaya ge-
            tiremedik, eksikliklerimiz var. Özellikle, mesela Arapça, ilahiyat eğitiminin ana
            gövdesidir, temel esasıdır. Yani Arapça öğretmekte hâlâ sıkıntımız var. Sadece
            Arapça değil, biz ülkemizde yabancı dil öğretemiyoruz. Orada sıkıntılarımız
            hâlâ var. Ama medrese mesela, o işi hallediyordu. Nasıl hallediyordu? Çok
            dolambaçlı yollarla, fazla vakit vererek ama olsun, bir şekilde hallediyordu.
            Hallediyordu ama ondan sonra da işte bu İslam kültürünün doğduğu zemini,
            geçirdiği süreçleri, mezhepleri, meşrepleri, dini anlama yöntemi vesaire bu
            konularda fazla donanımlı değildi. Fakültelerimizi bu açıdan donanımlı hale
            getirmek durumundayız. Fakat orada da altyapı eksikliği var. Yani bu ikisinin
            olumlu, pozitif taraflarını alıp daha iyi bir eğitim kalitesi arayacak yerde, bunu
            çok yaygınlaştırıp alelusul bir şekilde bir diploma alınsın yaklaşımı yanlıştır.
            Ondan sonra da farklı şekilde birtakım sıkıntılar karşımıza gelebilir. Uyanık ol-
            mak durumundayız. İyi niyet gösterisi altında bir kısım çabaların da farkında
            olmak lazım. İyi niyetle yaklaşılan bir kısım unsurların başımıza açtığı şeyleri




                                                                      OCAK 2020   51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56