Page 161 - kamu-personel-rejimi-1
P. 161
sağlamak olduğunda kuşkuya yer yoktur. Anayasanın, 657 sayılı ya-
sanın ve yönetmeliğin sözü edilen düzenlemelerine göre, aynı kurumlarda
çalışan eşlerden birinin hizmetin başka bir yere naklini gerekli kılması ha-
linde, diğer eşin de coğrafi bakımdan aynı veya aile bütünlüğünün bozulma-
sına yol açmayacak kadar yakın bir yere; eşlerin ayrı kurumlarda çalışma-
ları halinde ise diğer eşin çalıştığı kurumla gerekli koordinasyon sağlanmak
suretiyle bu eşin de isteği halinde, aynı veya yakın yere naklinin yapılarak
aile bütünlüğünün bozulmasına yol açılmaması idare için bir yükümlülük”
olarak addedilmiştir.
11) Danıştay 5. Dairesinin 2003/3647 esas ve 2006/1140 Ka-
rar sayılı kararı
Ağrı Şeker Fabrikasında şef olarak görev yapan davacının, Anka-
ra’ya atanması istemini içeren 2.9.2002 günlü başvurusunun cevap ve-
rilmemek suretiyle reddine ilişkin işlemin iptali istemiyle açtığı dava-
nın; memurların naklen atanmaları konusunda takdir yetkisine sahip
olan idarenin, Anayasa ile güvence altına alınan aile birliğinin korun-
ması ilkesi çerçevesinde davacının atama istemini değerlendirilmesi
ve bu anlamda sürekli bir biçimde geçici görevlendirme müessesesine
başvurmak suretiyle davacının Ankara’ya geçici olarak görevlendiril-
mesi ve her defasında ilgiliye ödenecek yolluk ve harcırahlarda dikkate
alındığında bu durumun idareye ek bir külfet getireceği ve bu şekilde
davacıdan verim alınamayacağının kabulü ile davacının atamasının
kamu yararı, hizmet gerekleri ve yukarıda anılan Anayasal ilkeler doğ-
rultusunda Ankara’ya yapılması gerekirken, davacının başvurusunun
cevap verilmemek suretiyle reddine ilişkili işlemde hukuka ve hizmet
gereklerine uyarlık görülmediği gerekçesiyle dava konusu işlemin ip-
tali yolunda Erzurum idare Mahkemesi’nce verilen 18.3.2003 günlü,
E:2002/1633 K:2003/263 sayılı kararın, temyizen incelenerek bozul-
ması isteminden ibarettir.
Danıştay Beşinci Dairesi söz konusu dava dosyasının incelenme-
sinden baskın kamu yararı olmadığı durumlarda, kamu görevlilerinin
haklı beklentilerinin zedelenmemesi gerektiği yönünde karar vermiş-
tir. Buna göre, “Haklı beklenti yönetimin ister bir taahhüt isterse uzun
süren bir uygulamasına güvenerek olsun, bireylerin çıkarlarına ya da leh-
lerine olan bir sonuca ulaşabileceklerini ümit etmeleridir. Ailenin korun-
ması, Anayasa ile tanınmış sosyal bir haktır ve kamu hizmetinin
156 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU