Page 162 - kamu-personel-rejimi-1
P. 162

daha verimli yerine getirilmesi bakımından, kamu görevlileri için
            daha da önem taşır. Kaldı ki, kamu hizmetinin olağan işleyişi için-
            de umulabilecek bir durum vardır ve kamu görevlilerinin böylesi-
            ne haklı beklentiler içinde olması hizmetin gereğidir. Dava konu-
            su olaydaki beklenti de makul bir beklentidir. Yönetim, yönetim olmaktan
            kaynaklanan gücünü ve olanaklarını, bu kişisel konumda kullanarak makul
            beklentiyi karşılayabilir.  Kamu görevlilerinin haklı beklentilerinin
            korunması, ancak kişisel kararlarda, yönetimin takdir yetkisinin
            kullanma alanlarında söz konusu olduğundan, baskın kamu yara-
            rı olmadığı durumlarda, kamu görevlilerinin haklı beklentilerinin
            zedelenmemesi gerekir. Bu nedenle, davacının yer değiştirme is-
            teminin, Devletin aile birliğinin sağlanması yönündeki görevi de
            göz önünde tutularak, haklı beklentiler ilkesi içerisinde idarece
            değerlendirilmesi gerekirdi.” denilerek açıklanan nedenlerle, dava-
            lı idarelerin temyiz isteminin reddiyle hukuk ve usule uygun olarak
            Erzurum İdare Mahkemesi’nce verilen Kararının onanmasına karar
            verilmiştir.

               12) Antalya 2. İdare Mahkemesi 2000/165 E., 2001/573 Ka-
            rar sayılı kararında özetle; davacının aynı il içerisinde şehir mer-
            kezine 70 km. uzaklıkta bir göreve idarece atanmasında ve bu mesafe-
            ye günde 14 toplu taşıma aracının 1 saat 15 dakika arayla işlediğinin
            mahkemece ara kararla Valilikten sorulması üzerine, Anayasanın 41.
            ve 657 sayılı yasanın 72. maddeleri gereği, mesafe ve ulaşım güçlü-
            ğünün makul ölçülerden fazla olduğu ve bu nedenle idarenin eş du-
            rumunu dikkate almaksızın tesis ettiği işlemde “HUKUKA UYARLIK
            GÖRÜLMEDİĞİ,” nedeniyle dava konusu işlemin İPTALİ’ne hükmedil-
            miştir.
               Aynı mahkemenin E. 2000/166, 2001/574 sayılı kararı da benzer
            hüküm ve nedenle idari işlemin İPTAL’i yönünde kaydedilmiştir.
               13) Antalya 3. İdare Mahkemesinin 2009/284 E. ve 2009/643
            K. sayılı kararında özetle; aile bütünlüğünün sağlanmasına yönelik
            olarak açılan davada, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 8. ve Ana-
            yasanın 41. maddelerine atıf yapılarak, “…Devletin, aile olmaktan kay-
            naklanan haklarla ilgili pozitif ve negatif yükümlülüğü bulunmakta-
            dır. Negatif yükümlülük anlamında, aile hayatına zarar verici eylem ve
            işlemleri yapmamak, pozitif yükümlülük anlamında da, bu tür işlem





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  157
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167