Page 165 - kamu-personel-rejimi-1
P. 165
idarenin ilgilinin ihtiyacına binaen bu süresiz geçici görevlendirmeyi
yaptığı anlaşılmaktadır.
17) Anayasanın 128.maddesinde memurların ve diğer kamu gö-
revlilerinin niteliklerinin, atanmalarının, görev ve yetkileri, hak ve
yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla
düzenleneceği hüküm altına alınmış, bu bağlamda 657 Sayılı Devlet
Memurları Kanunu 2. maddesi Kanununun amacını, “devlet memur-
larının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini,
ödev, hak, yüküm ve sorumluluklarını, aylıklarını ve ödeneklerini ve
diğer özlük işlerini düzenlemek”, olarak belirlemiştir.
657 sayılı DMK’nın Ek 8. maddesi “kurumlar arası geçici süreli
görevlendirme”yi düzenlemekle birlikte “kurum içi geçici görevlen-
dirme”ye dair açık bir hükme yer verilmemiştir. Bununla birlikte Da-
nıştay 5. Dairesinin belli şartlarda geçici görevlendirmenin mümkün
olduğuna dair 1997/2711 E. ve 1998/270 sayılı Kararında geçici gö-
revlendirmenin, “bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan
görev alanı içinde yer alan ‘geçici’ nitelikteki bir hizmeti; ya da,
değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonu-
cu olarak ortaya çıkan, henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış
ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan “yeni bir kamu hizmetini”
yürütmek amacı ile durumu uygun olan kamu görevlilerinin, kad-
roları ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı ol-
mak üzere” yapılabileceğini belirtmiştir.
18) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek 8 nci mad-
desi ile kurumlar arası geçici görevlendirmelerin düzenlenmiş
olup, kurum içi görevlendirmelere ilişkin herhangi bir düzen-
leme ya da süre sınırlamasına ilişkin yasal bir düzenlemenin
olmaması hususu karşısında Danıştay Beşinci Dairesinin yuka-
rıdaki paragrafta kurum içinde geçici görevlendirmenin hangi
gerekçelerle ve şartlar dahilinde yapılabileceğini düzenleyen
mütalaası da değerlendirildiğinde, idarenin takdir yetkisinin
çalışanı aleyhine süresiz idari işlem tesis edebilmesine imkan
tanıyacak şekilde geniş yorumlanamayacağı kanaati ve sonu-
cuna varılmıştır.
19) İdareye belli konularda takdir yetkisinin tanınması görevle-
rinin niteliği yönünden zorunludur. Ancak idareye belli konularda
160 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU