Page 165 - kamu-personel-rejimi-1
P. 165

idarenin ilgilinin ihtiyacına binaen bu süresiz geçici görevlendirmeyi
            yaptığı anlaşılmaktadır.
               17)  Anayasanın 128.maddesinde memurların ve diğer kamu gö-
            revlilerinin niteliklerinin, atanmalarının, görev ve yetkileri, hak ve
            yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işlerinin kanunla
            düzenleneceği hüküm altına alınmış, bu bağlamda 657 Sayılı Devlet
            Memurları Kanunu 2. maddesi Kanununun amacını, “devlet memur-
            larının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini,
            ödev, hak, yüküm ve sorumluluklarını, aylıklarını ve ödeneklerini ve
            diğer özlük işlerini düzenlemek”, olarak belirlemiştir.
               657 sayılı DMK’nın Ek 8. maddesi “kurumlar arası geçici süreli
            görevlendirme”yi düzenlemekle birlikte “kurum içi geçici görevlen-
            dirme”ye dair açık bir hükme yer verilmemiştir. Bununla birlikte Da-
            nıştay 5. Dairesinin belli şartlarda geçici görevlendirmenin mümkün
            olduğuna dair 1997/2711 E. ve 1998/270 sayılı Kararında geçici gö-
            revlendirmenin, “bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan
            görev alanı içinde yer alan ‘geçici’ nitelikteki bir hizmeti; ya da,
            değişen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonu-
            cu olarak ortaya çıkan, henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış
            ve bir kadro ile ilgilendirilmemiş olan “yeni bir kamu hizmetini”
            yürütmek amacı ile durumu uygun olan kamu görevlilerinin, kad-
            roları ile hukuki bağlarını sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı ol-
            mak üzere” yapılabileceğini belirtmiştir.
               18) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun Ek 8 nci mad-
            desi ile kurumlar arası geçici görevlendirmelerin düzenlenmiş
            olup, kurum içi görevlendirmelere ilişkin herhangi bir düzen-
            leme ya da süre sınırlamasına ilişkin yasal bir düzenlemenin
            olmaması hususu karşısında Danıştay Beşinci Dairesinin yuka-
            rıdaki paragrafta kurum içinde geçici görevlendirmenin hangi
            gerekçelerle ve şartlar dahilinde yapılabileceğini düzenleyen
            mütalaası da değerlendirildiğinde, idarenin takdir yetkisinin
            çalışanı aleyhine süresiz idari işlem tesis edebilmesine imkan
            tanıyacak şekilde geniş yorumlanamayacağı kanaati ve sonu-
            cuna varılmıştır.
               19) İdareye belli konularda takdir yetkisinin tanınması görevle-
            rinin niteliği yönünden zorunludur. Ancak idareye belli konularda




           160   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170