Page 214 - kamu-personel-rejimi-1
P. 214

E. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme

               44. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6’ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
            ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hük-
            münde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel
            Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahse-
            dilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul
            edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da yer verilmiştir.

               45. Şikayetçinin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na
            hitaben yazdığı 8/9/2014 tarihli dilekçesine Bakanlık 23/9/2014 tari-
            hinde cevap vermek suretiyle, “bilgi edinme hakkı”, “makul süre-
            de karar verme”, “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ola-
            rak sayılan iyi yönetim ilkelerine uygun hareket etmiş ancak, “karara
            karşı başvuru yolları ve süreleri” gösterilmediği tespit edilmekle
            bundan böyle idareden bahse konu iyi yönetim ilkelerine uygun hare-
            ket etmesi beklenmektedir.
               46.  Şikayetçinin Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünü muhatap
            4/9/2014 tarihli dilekçesine ise söz konusu idare cevap vermemiş an-
            cak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın şikayetçinin
            avukatlık vekalet ücretlerinin yasal limiti hesaplanırken maddi hata
            yapıldığı yönündeki itirazını kabul eden ve bu hatanın düzeltilmesi
            istemini içerir 23/9/2014 tarihli cevabi yazısı gereği için söz konusu
            idareye de gönderilmiştir. Bu noktada idarenin aynı içerikli dilekçeye
            cevap vermemesi mazur görülebilse de, idare 17/12/2014 tarihine
            kadar maddi hatanın düzeltilmesi yönünde işlem tesis etmemiş





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  209
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219