Page 326 - kamu-personel-rejimi-1
P. 326

tanınan takdir yetkisi mutlak olmayıp, kamu yararı ve hizmet gerek-
            leri ile sınırlıdır. İdare takdir yetkisini kullanırken kendisine verilen
            yetkinin amacı doğrultusunda hareket etmeli, nesnellik ve tarafsızlık
            içinde davranmalı, orantılılık ilkesine uymalı, kanunlar özel koşullar
            öngörmüşse bunlara uymalı, bu yetkiyi kamu yararı için ve gerekçeli
            olarak kullanmalıdır.
               23)  Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesinin 11/05/1980 tarihin-
            de kabul edilen İdari Takdir Yetkisinin Kullanılmasına İlişkin R(80)2
            Sayılı Tavsiye Kararına Ek Takdir Yetkisinin Kullanılmasında Uygu-
            lanacak Temel İlkeler bölümünde,  “Takdir yetkisini kullanan bir idari
            makam; (1) Yetkinin veriliş amacından başka amaç güdemez. (2) Yalnızca
            olaya ilişkin öğeleri hesaba katarak nesnelliğe ve tarafsızlığa uyar. (3) Hak-
            kaniyete uymayan ayırımcılığı önleyerek yasa önünde eşitlik ilkesini göze-
            tir. (4) İşlemin amacıyla, kişilerin hakları, özgürlükleri veya menfaatleri
            üzerindeki olumsuz etkileri arasında uygun bir denge sağlar.” ifadelerine
            yer verilmiştir.

               24) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümleri bir-
            likte değerlendirildiğinde; memurun kendi kadro görevinde ve kadro-
            sunun bulunduğu birimde çalışması temel ilke olarak kabul edilmekle
            birlikte, meri mevzuat ve yargı içtihatlarında kamu hizmetinin yürü-
            tülmesinde, memurun başka bir yerde geçici görevlendirilmesi, olağan
            bir yöntem olmayıp, kamu yararı ve hizmet gerekleri açısından zorun-
            luluk bulunması halinde istisnai olarak başvurulabilecek bir müessese
            olarak öngörülmüştür.

               25) Şikayete konu olayda; 6360 sayılı Kanunun yürürlüğe girmesi
            ile ilçe sınırları genişleyen ... Kaymakamlığının nüfus ve iş yoğunluğu-
            nun arttığı, burada oluşan personel ihtiyacın geçici nitelikte olmadığı,
            sürekli bir ihtiyacın doğduğu, Kaymakamlığın Bakanlıktan kadro ta-
            lep edilmesini istediği, ancak ...nin bu ihtiyacı geçici görevlendirme ile
            gidermeyi uygun gördüğü, açıktan veya naklen memur alımı yapılana
            kadar personel ihtiyacının karşılanması için geçici görevlendirme mü-
            essesinin kullanılmasının doğal olduğu, ancak ... tarafından bu ihtiya-
            cın karşılanması için İçişleri Bakanlığından kadro talep edildiğine dair
            herhangi bir bilginin Kurumumuzla paylaşılmadığı ve geçici görevlen-
            dirme işleminde sürenin de belirtilmemesinden hareketle bu görev-
            lendirmenin sürekli nitelik kazandığı görülmüştür. Ayrıca, ...  Valilik





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  321
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331