Page 322 - kamu-personel-rejimi-1
P. 322
II TEKNİK HİZMETLER SINIFI:
Bu Kanunun kapsamına giren kurumlarda meslekleriyle ilgili görevleri
fiilen ifa eden ve meri hükümlere göre yüksek mühendis, mühendis, yük-
sek mimar, mimar, jeolog, hidrojeolog, hidrolog, jeofizikçi, fizikçi, kimyager,
matematikçi, istatistikçi, yöneylemci (Hareket araştırmacısı), matematik-
sel iktisatçı, ekonomici ve benzeri ile teknik öğretmen okullarından mezun
olup da, öğretmenlik mesleği dışında teknik hizmetlerde çalışanlar, Mi-
marlık ve Mühendislik Fakültesi veya bölümlerinden mezun şehir plancısı,
yüksek şehir plancısı, yüksek Bölge Plancısı, 3437 ve 9/5/1969 tarih 1177
sayılı Kanunlara göre tütün eksperi yetiştirilenler ile müskirat ve çay eks-
perleri, fen memuru, yüksek tekniker, tekniker teknisyen ve emsali teknik
unvanlara sahip olup, en az orta derecede mesleki tahsil görmüş bulunan-
lar, Teknik Hizmetler sınıfını teşkil eder…”
9 -2) “Madde 45 Hiç bir memur sınıfının dışında ve sınıfının içindeki
derecesinin altında bir derecenin görevinde çalıştırılamaz.”
Hükümlerine yer verilmiştir.
B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
10) Danıştay 5. Dairesinin 09/02/1998 tarihli ve E:1997/2711,
K:1998/270 sayılı Kararında, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanu-
nunda aynı kurum içinde geçici görevlendirme konusu düzenlenme-
miş olmakla birlikte, bir kamu kurumunun mevzuatla belirlenmiş olan
görev alanı içinde yer alan “geçici” nitelikteki bir hizmeti; ya da, deği-
şen ve gelişen sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonucu olarak
ortaya çıkan, henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile
ilgilendirilmemiş olan “yeni bir kamu hizmetini” yürütmek amacı ile
durumu uygun olan kamu görevlilerinin “kadroları ile hukuki bağlarını
sürdürmek ve belli bir süre ile sınırlı olmak üzere” atamaya yetkili amir
tarafından geçici olarak görevlendirilmelerinin olanaklı olduğu, bu iş-
lemin kurulmasında, yukarıda nitelendirilen kamu hizmetlerinin yü-
rütülmesinin amaç edinilmesi gerektiği; kamu yararı ile bağdaşmayan,
örneğin kamu görevlisini görevinden fiilen uzaklaştırmak veya onu
cezalandırmak gibi hizmet gereklerine ters düşen bir sonucun amaç-
lanmaması gerektiği vurgulanmıştır.
11) Danıştay 5. Dairesinin 26/02/1997 tarihli ve
E:1996/2070, K:1997/419 sayılı Kararında, “657 sayılı Devlet
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 317