Page 325 - kamu-personel-rejimi-1
P. 325

sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların sonucu olarak ortaya çıkan,
            henüz örgütsel altyapısı oluşturulmamış ve bir kadro ile ilgilendiril-
            memiş olan “yeni bir kamu hizmetini” yürütmek amacı ile gerçekleşti-
            rilmesi;

               - Sürekli bir işin geçici görevle sürdürülmesi mahiyetinde olmaması,
               Görevlendirilecek personelin görev ve yetkilerinin net bir şekilde
            belirlenmesi ve personelin kadrosu ile hukuki bağının sürdürülmesi,
               - Sunulacak hizmet ile ilgili konuda uzmanlaşmış/durumu uygun
            olan kamu görevlilerinin hizmetlerine duyulan ihtiyacın net bir şekil-
            de ortaya konulması,
               - Belli bir süre ile sınırlı olması,
               - Atamaya yetkili amir tarafından yapılması, Gerekmektedir.

               20) Anayasanın 2’inci maddesinde Devletin temel nitelikleri ara-
            sında hukuk devleti ilkesine yer verilmiş olup, hukuk devletinin temel
            ilkelerinden “belirlilik” ilkesine göre, hukuki düzenlemelerin hem kişi-
            ler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve kuşkuya yer
            vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve nesnel olması,
            ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu önlem
            içermesi gereklidir.
               21) Belirlilik ilkesi, hukuksal güvenlikle bağlantılı olup; birey, ya-
            sadan, belirli bir kesinlik içinde, hangi somut eylem ve olguya han-
            gi hukuksal yaptırımın veya sonucun bağlandığını, bunların idareye
            hangi müdahale yetkisini doğurduğunu bilmelidir. Ancak bu durumda
            kendisine düşen yükümlülükleri öngörebilir ve davranışlarını ayarlar.
            Hukuk güvenliği, normların öngörülebilir olmasını, bireylerin tüm
            eylem ve işlemlerinde devlete güven duyabilmesini, devletin de yasal
            düzenlemelerde bu güven duygusunu zedeleyici yöntemlerden kaçın-
            masını gerekli kılar (AYM, 17/04/2008 tarihli, E.2005/5, K.2008/93
            sayılı kararı).

               22) Ayrıca, idarenin işlem tesis ederken hukuka bağlı olması ve hu-
            kuk kuralları içinde hareket etmesi hukuk devletinin bir diğer ilkesidir.
            Bu kapsamda, idari işlemin belli bir sebebe dayanması gerektiği açık
            bir kuraldır. İdarenin takdir yetkisinin söz konusu olması halinde dahi
            keyfi olarak hareket edebileceği anlamına gelmez. İdareye yasalarla




           320   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330