Page 338 - kamu-personel-rejimi-1
P. 338
değerlendirileceği, eşinin de Üniversite personeli olduğundan onun da
lojman talep hakkının bulunduğu kararına varıldığı anlaşılmıştır.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE:
A. İlgili Mevzuat
13) 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 2 nci madde-
sinde, Türkiye Cumhuriyetinin, toplumun huzuru, milli dayanışma ve
adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine
bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik
ve sosyal bir hukuk Devleti olduğu belirtilmiş; 5 inci maddesinde, ki-
şilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamanın, insanın
maddi ve manevi varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya
çalışmanın Devletin temel amaç ve görevlerinden olduğu hüküm altı-
na alınmıştır.
14) Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin 27 nci
maddesinin birinci fıkrasında herkesin bilimsel gelişmeye katılma ve
bundan yararlanma hakkına sahip olduğu vurgulanmış; 29 uncu mad-
desinin ikinci fıkrasında ise, herkesin haklarını kullanırken ve özgür-
lüklerinden yararlanırken, başkalarının hak ve özgürlüklerinin tanın-
ması ve bunlara saygı gösterilmesinin sağlanması ve demokratik bir
toplumda genel ahlak ve kamu düzeniyle genel refahın gereklerinin
karşılanması amacıyla yalnız yasayla belirlenmiş sınırlamalara bağlı
olduğu belirtilmiştir.
15) 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu’nun;
15.1) “Kapsam” başlıklı 2 nci maddesinde, anılan Kanunun kapsa-
mına giren kurum ve kuruluşların personeli için ayrılacak kamu ko-
nutlarının kiralama suretiyle de temin edilebileceği
düzenlenmiştir.
15.2) “Kamu konut türleri ve konut tahsisi” başlıklı 3 üncü madde-
sinde, kamu konutlarının tahsis türüne göre ‘Özel, Görev, Hizmet ve
Sıra’ tahsisli konutlar olmak üzere dört gruba ayrıldığı düzenlenmiş;
“Oturma süreleri” başlıklı 4 üncü maddesinde ise, özel, görev ve
hizmet tahsisli konutlarda tahsise esas olan görev veya hizme-
tin devamı süresince oturulabileceği belirtilmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 333