Page 380 - kamu-personel-rejimi-1
P. 380

39. İdarenin, şikayet konusuyla ilgili bilgi ve belge talep yazılarımı-
            za yasal süre içerisinde cevap verdiği, şikayet konusuyla ilgili evrakları
            yazı ekinde gönderdiği anlaşılmış olup, iyi yönetişim ilkelerine uygun
            davrandıkları görülmüştür.

               İdarenin, şikayetçiye hitaben gönderdiği 03/02/2015 tarihli  ve
            2292 sayılı yazısında, ilgili idarenin, hangi sürede hangi mercilere baş-
            vurabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı başvuru
            yollarının gösterilmesi” ilkesine uyulmadığı da anlaşılmış olup, idare-
            nin bu hususlara da bundan böyle uyması beklenmektedir.


               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               40. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu Tavsiye Ka-
            rarı üzerine otuz gün içinde herhangi bir işlem tesis edilmez veya ey-
            lemde bulunulmaz ise durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden
            işlemeye başlayacaktır.

               B. Yargı Yolu
               41. 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
            runması başlıklı 40’ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
            lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
            ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
            sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’nci maddesinin ikin-
            ci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma
            süresinden arta kalan süre içinde İstanbul İdare Mahkemesine yargı
            yolu açıktır.

               V. KARAR
               Yukarıda açıklanan gerekçe ve dosya kapsamına göre, şikâyetin KA-
            BULÜ ile

               Şikayetçinin, vasıflı işçi statüsünde çalıştığı ve personel kapsamın-
            da değerlendirilmesi gerektiği, koşulları oluştuğu takdirde değerlen-
            dirmeye  alınması,  uygun  görüldüğünde  lojman  tahsisi  konusunda
            makul süre içerisinde mağduriyetinin giderilmesi hususunda işlem



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  375
   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385