Page 375 - kamu-personel-rejimi-1
P. 375

olan hakkı genişletici veya daraltıcı mahiyette hükümlere yer
            verilemeyeceğinin hukukun genel ilkelerinden olduğu, sıra tah-
            sisli konutlar için kanun ve yönetmelikte olmayan bir bususun genelge
            ile eğitim öğretim hizmetleri sınıfına dahil olan personele öncelik hak-
            kı verilerek tanınması nedeniyle diğer hizmet sınıfına dahil personelin
            hakkının daraltılması ve kısıtlanması sonucunu doğuracak hükümler
            getirildiği, öte yandan üst hukuk normlarında yer almadığı halde eği-
            tim öğretim hizmetleri sınıfına dahil tüm personel için adeta görev
            tahsisli konut uygulamasının getirildiği, oysa görev tahsisli konutların
            tahsis edileceği personel kapsamında Müdür Yardımcısının altındaki
            görevlerin Kamu Konutları Yönetmeliği’nde sayılmadığı” gerekçesiyle,
            anılan Genelge ibarelerinin yürütmesinin durdurulmasına karar ver-
            miştir.

               24. Danıştay 12 nci Dairesi’nin 22/02/2006 tarihli, E:
            2004/4382, K: 2006/539 sayılı kararında, “idare hukuku alanında
            eşitlik ilkesi kamu hizmeti kavramı ile birlikte aktarılmaktadır. Buna
            göre eşitlik kamu hizmetinin genel ilkelerinden biridir. Bu çerçevede
            idare, kamu hizmetini dilediğine sunmakta özgür olmadığı gibi, eşit
            durumda bulunanlara eşit biçimde sunmak zorundadır. Kamu hiz-
            metinin tarafsızlığı ilkesi, ayrımcılık yapmama yükümlülüğü-
            nü de içinde barındırmaktadır.” şeklinde vurgulanmıştır.
               C. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın Kamu Başdenetçisi-
            ne Önerisi
               25. Kamu Konutları Kanunu’nda konutların personele tahsis edi-
            leceği ifade edildiğinden, vasıflı işçi statüsünde çalışmakta olan ve hu-
            kuken personel kapsamında değerlendirilmesi gereken şikayetçinin,
            sıra tahsisli konut talebinin toplu iş sözleşmesinde konut hakkına yer
            verilmediği gerekçesiyle reddedilmesi, Kanun’un 10 uncu maddesinde
            yer alan “Toplu iş sözleşmelerine ve özel sözleşmelere bu Kanuna aykı-
            rı hükümler konulamaz, idari yetki kullanımı yoluyla bu Kanuna aykırı
            işlem yapılamaz.” amir hükmüne aykırı olduğundan, ayrıca bu yönüyle
            Anayasa’da ve Ülkemizin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerde yer
            alan eşitlik ilkesi ile ayrım yapmama ilkesinin ihlali anlamı taşıdığın-
            dan, söz konusu talebin kabul edilerek bu yönde işlem tesis edilmesi
            hususunda tavsiye önerisinde bulunulmuştur.






           370   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380