Page 423 - kamu-personel-rejimi-1
P. 423

konusu sürenin ikinci bölge hizmetinden sayılmasında hukuki
            yönden bir engelin olmadığı, ayrıca daha ağır şartları haiz olan ikin-
            ci bölgede gerçekleştirilen geçici görevin ikinci bölge hizmet süresinin
            hesaplanmasında dikkate alınmamasının  hukuka ve hakkaniyete
            de (somut olay adaleti) uygun düşmediği, doğacak başka mağdu-
            riyetlerin önlenmesi adına, yukarıdan bu yana anlatılan hususlar gö-
            zetilmek suretiyle Emniyet Hizmetleri sınıfının geçici görevlendirme
            süresinin daha önceki ikinci bölgedeki hizmet süresinin bulunduğu
            bölgeye atanma tarihi hangi tarih olursa olsun sayılması gerektiği;
               Diğer yönden değişik yorumlara fırsat vermeme adına da Yönetme-
            lik hükümlerinin yeniden düzenlenmesi gerektiği değerlendirilmek-
            te olup, bu itibarla şikayet başvurucusunun ikinci bölgeye atan-
            masından önce, birinci bölgede görev yaparken geçici görevle
            ikinci bölgede görev yaptığı sürenin ikinci bölgede geçen hiz-
            met süresinden sayılması ve Emniyet Hizmetleri Sınıfı Men-
            supları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde birinci böl-
            gede görevliyken ikinci bölgede geçen geçici görev sürelerinin
            ikinci bölge hizmet süresinden sayılmasına yönelik düzenleme
            yapılması gerektiği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
               29.  T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu
            maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin, Avrupa
            İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili başvuru
            hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasağının
            ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı gibi
            şikâyete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Be-
            yannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güvence
            altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilemediği
            sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               30. Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil, aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.







           418   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428