Page 424 - kamu-personel-rejimi-1
P. 424
31. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
başlıklı 6 ncı maddesinde; Kurumun, inceleme ve araştırma yaparken
insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ay-
rımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması; eşit-
lik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hak-
kı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, ka-
rarların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi,
kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi
iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönet-
melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından
bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından
kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiş-
tir.
32. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen bilgi ve
belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli olarak Ku-
rumumuza gönderildiği, şikâyetçinin ilk başvurusu hakkında verilen
gönderme kararı sonrası verilen cevap ile idarenin “makul sürede karar
verme” ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayısıyla idarenin bu yön-
lerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı anlaşılmıştır.
Ancak idarenin gönderme kararımıza istinaden şikâyetçiye gönderdi-
ği cevapta ilgili Yönetmelik’in 42 nci maddesinde önceki 2 nci bölge
görevindeki geçici görev sürelerinin zorunlu 2 nci bölge hizmetinden
sayılacağına dair bir hüküm bulunmadığını belirtmekle yetinerek şika-
yet konusu iddiaların tamamını karşılayacak şekilde gerekçeli cevaplar
vermediği ve karara karşı başvuru yolunu göstermediği, bu durumda
iyi yönetişim ilkelerinde vurgulanan “kararların gerekçeli olması”
ve “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkelerine uy-
gun davranmadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan böyle bu ilkele-
re de uyması beklenmektedir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 419