Page 421 - kamu-personel-rejimi-1
P. 421
22. Buna göre; şikayet başvurucusunun ikinci bölge hizmet süre-
sinin başlangıç tarihi hususunda herhangi bir ihtilaf mevcut bulun-
mayıp (başlangıç tarihinin doğası gereği), başvuruya konu talep, ikinci
bölgedeki hizmet süresinin başlangıç tarihinden ayrı olarak, İzmir’de
(birinci bölge) görevini ifa ederken Siirt’te (ikinci bölge) geçici olarak
görevlendirilen personelin Siirt’teki hizmet süresinin, ikinci bölgedeki
hizmet tarihinden sonra atandığı Van’da (ikinci bölge) ifa ettiği görevi
için geçerli olan hizmet süresinin hesaplanmasında göz önünde bulun-
durulup bulundurulmayacağıdır.
23. Birinci bölgede görevliyken ikinci bölgede geçen geçici görevle-
rin ikinci bölge hizmetine ekleneceği hususu incelenirken ikinci bölge-
de hizmet süresinden sayılacak hallerin tespiti önem kazanmaktadır.
Bu nedenle adı geçen Emniyet Hizmetleri Sınıfı Mensupları Atama ve
Yer Değiştirme Yönetmeliğinin, birinci ya da ikinci bölge ayrımı yap-
maksızın “bölgede hizmet süresinden sayılacak haller”i hüküm altına
alan 42 nci maddesi sorunun çözümünde incelenmesi gerekli ilk mad-
dedir. Maddede tahdidi bir sayıma gidilerek bölge hizmet süresinden
sayılacak durumlar belirtilmiştir. Şikayete konu talebin maddede sayı-
lanlarla ilgili olmadığı görülmektedir.
24. Bununla birlikte, adı geçen Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin
sadece ikinci bölgedeki hizmet süresini konu edindiği ve 4 aydan fazla
geçici görevlendirme nedeniyle geçen sürelerin ikinci bölgedeki hiz-
met süresinden sayılmayacak haller arasında sayıldığı tespit edilmiş-
tir. Bu düzenleniş hali ile 43 üncü maddenin mefhumu muhalif
yorumundan hareketle 4 aydan daha az geçici görevlendirme
nedeniyle geçen sürelerin ikinci bölge hizmet süresinden sayı-
lacağı sonucuna ulaşılmaktadır.
25. Süresi 4 ayı aşmayan geçici görevlendirmenin 43 üncü madde-
nin tersi yorumu nedeniyle, ilgili süre 4 ayı geçmediği için bu sürenin
ikinci bölgede geçen hizmet süresinden sayılacağı hukuki mevzuat yö-
nünden mümkün olduğu gibi hakkaniyetin de gereğidir. Düzenleme-
nin yoruma açık olduğunun kabulü halinde aşağıda daha ayrıntılı açık-
lanacağı gibi hukuk güvenirliliğinin ihlali sonucunu doğuracağı kuşku-
suzdur. Aynı şekilde geçici görevlendirme düzenlemesi bir personelin
ikinci bölgede bölge süresini aşacak şekilde pek çok kez geçici görev-
lendirilmesine olanak sağlamaktadır. Bu durum ise personel arasında
416 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU