Page 591 - kamu-personel-rejimi-1
P. 591

da yer verildiği üzere, banka ile yapılan sözleşmeden kaynakla-
            nan promosyonun şikayetçiye ödenmesi hakkaniyet gereğidir.
               27. Şikayet başvurucusunun mülkiyet hakkını ilgilendiren,
            kişisel hakkıyla ilgili, idarenin bankayla bir başkasının mülki-
            yet  hakkına  yönelik  hakkından  feragatini  doğuracak  şekilde
            protokol imzalamasının Medeni Kanun, Borçlar Kanunu vb.
            mevzuat hükümlerine açıkça aykırı olduğu gibi sözleşme ser-
            bestisine de aykırıdır.
               28. Kaldı ki protokol tarihinden sonra göreve başlayan per-
            sonele promosyon ödemesi yapılmaması, Anayasanın 10 uncu
            maddesinde yer alan eşitlik ilkesine aykırıdır. Bu anlamda özlük
            haklarını aynı banka aracılığıyla almakta olan tüm kurum çalışanının,
            bu bankanın sağlayacağı ek mali imkânlardan yararlanabilmesi eşitlik
            ilkesinin bir gereğidir. Protokolün imzalandığı tarihte görev yapmak-
            ta olan personele promosyon ödemesi yapılarak, protokol tarihinden
            sonra göreve başlayan personele söz konusu ödemenin yapılmaması
            suretiyle kurumundaki eşitlik ilkesinin ihlali neticesinde ortaya çıka-
            cak durumun ise personel arasındaki çalışma barışına zarar vereceği
            açıktır.
               29. Bunun yanı sıra Başbakanlık Personel ve Prensipler Genel Mü-
            dürlüğünün 6 numaralı paragrafta yer verilen görüşlerinde; kurum-
            ların bankalarla yaptıkları protokol tarihinden sonra göreve başlayan
            personelin hangi koşullarla banka promosyonlarından yararlanabile-
            ceğine ilişkin hususların niteliği itibarıyla uygulamaya ilişkin olduğu
            ve kurum ve kuruluşlarının teşkilatı, personel yapısı ve hareketleri-
            ne göre bankalarla yaptıkları protokoller çerçevesinde ele alınmasının
            daha uygun olacağı yönünde değerlendirme yapılmış olup; idareler
            kendilerine tanınan hareket alanı içerisinde öngörülebilirlik ilkesi
            çerçevesinde en makul çözümü bulmaları gerekmektedir.  Nitekim
            şikâyet edilen idare küçük bir teşkilatlanma olduğundan ve
            personel sayısının da az olduğu anlaşıldığından, teşkilat yapısı
            ve personel sayısında çok büyük değişikliklerin olmayacağı da
            aşikârdır. Bu anlamda personel hareketliliğinin tahmin edile-
            bilir bir çerçevede kalacağının öngörülmesi mümkündür.
               30. Diğer taraftan Kurumumuza yapılan şikayet başvurularından,
            şikayete konu promosyon ödemelerinde idarelerin benzer nitelikte




           586   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596