Page 590 - kamu-personel-rejimi-1
P. 590

25. Dosya kapsamında yer alan bilgi ve belgelerin incelenmesi ne-
            ticesinde, İdare ile Banka arasında yapılmış olan 04/03/2015 tarihli
            protokolde; söz konusu sözleşmenin o günkü 55 kişilik personel listesi
            üzerinden yapıldığı, sonradan personel sayısında artış olması halin-
            de bankadan ilave bir promosyon ödemesi yapılması talebinde bulu-
            nulmayacağına dair karşılıklı taahhüt anlaşması yapılmış olduğundan
            şikayetçiye promosyon ödemesi yapılmadığı anlaşılmıştır. İdarenin
            de iradesini ortaya koyarak imzaladığı bu protokolden kaynak-
            lanan uyuşmazlıklarda idarenin hiçbir sorumluluğunun bulun-
            madığı kabul edilemez. Bu anlamda idare, protokolü imzaladı-
            ğı tarihte basiretli davranmalı ve Kurumunda daha sonra yeni
            çalışanlar  istihdam  edeceğini  hesaplamalı,  öngörülebilirlik
            ilkesine uygun hareket edip sözleşme hükümlerini tartışarak
            imza altına almalıdır. Aksi takdirde İdare, Anayasanın 125 inci
            maddesinde de yer verildiği üzere, çalışanına vermiş olduğu bu
            zararı tazmin etmekle yükümlüdür. Bu yönüyle idarenin şikâ-
            yete konu edilen işleminin hukuka ve hakkaniyete aykırı oldu-
            ğu anlaşılmaktadır.
               26. Diğer taraftan somut olayda, İdare ile Banka arasında düzen-
            lenen protokol gereği şikayetçi de dâhil olmak üzere Kurumda çalışan
            personelin aylık ve diğer özlük hakları 15/03/2018 tarihine kadar anı-
            lan Bankada adlarına açılan hesaplara aktarılmak suretiyle ödenecek-
            tir. Bununla birlikte anılan Protokolün 5 inci maddesi gereği; Kuruma
            yeni alınacak personelin otomatik olarak bu Protokol kapsamına dahil
            olacağı ve Kuruma yeni alınacak personelin maaş ve diğer ödemele-
            rinin Protokol süresince Banka tarafından gerçekleştirileceği, ancak
            Protokolün 20 ve 21 inci maddeleri gereğince de Kurumun personel
            sayısında artış olması veya promosyon almayan personel bulunması
            ve başkaca bir nedenle Bankadan ilave bir promosyon ödemesi yapıl-
            ması talebinde bulunulmayacağı hususu kabul, beyan ve taahhüt edil-
            miştir.  Bu anlamda şikayetçinin promosyon ödenmesi  talebi,
            protokolde yer alan hükümler sebebiyle karşılanmamıştır. Ne
            var ki şikâyetçinin göreve başlama tarihi olan 09/07/2015 ta-
            rihinden protokolün geçerlilik süresinin sonu olan 15/03/2018
            tarihine kadarki yaklaşık 3 yıllık sürede, Türkiye İş Bankası
            A.Ş. aracılığıyla maaşını alacağı açık olup, yargı kararlarında






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  585
   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595