Page 590 - kamu-personel-rejimi-1
P. 590
25. Dosya kapsamında yer alan bilgi ve belgelerin incelenmesi ne-
ticesinde, İdare ile Banka arasında yapılmış olan 04/03/2015 tarihli
protokolde; söz konusu sözleşmenin o günkü 55 kişilik personel listesi
üzerinden yapıldığı, sonradan personel sayısında artış olması halin-
de bankadan ilave bir promosyon ödemesi yapılması talebinde bulu-
nulmayacağına dair karşılıklı taahhüt anlaşması yapılmış olduğundan
şikayetçiye promosyon ödemesi yapılmadığı anlaşılmıştır. İdarenin
de iradesini ortaya koyarak imzaladığı bu protokolden kaynak-
lanan uyuşmazlıklarda idarenin hiçbir sorumluluğunun bulun-
madığı kabul edilemez. Bu anlamda idare, protokolü imzaladı-
ğı tarihte basiretli davranmalı ve Kurumunda daha sonra yeni
çalışanlar istihdam edeceğini hesaplamalı, öngörülebilirlik
ilkesine uygun hareket edip sözleşme hükümlerini tartışarak
imza altına almalıdır. Aksi takdirde İdare, Anayasanın 125 inci
maddesinde de yer verildiği üzere, çalışanına vermiş olduğu bu
zararı tazmin etmekle yükümlüdür. Bu yönüyle idarenin şikâ-
yete konu edilen işleminin hukuka ve hakkaniyete aykırı oldu-
ğu anlaşılmaktadır.
26. Diğer taraftan somut olayda, İdare ile Banka arasında düzen-
lenen protokol gereği şikayetçi de dâhil olmak üzere Kurumda çalışan
personelin aylık ve diğer özlük hakları 15/03/2018 tarihine kadar anı-
lan Bankada adlarına açılan hesaplara aktarılmak suretiyle ödenecek-
tir. Bununla birlikte anılan Protokolün 5 inci maddesi gereği; Kuruma
yeni alınacak personelin otomatik olarak bu Protokol kapsamına dahil
olacağı ve Kuruma yeni alınacak personelin maaş ve diğer ödemele-
rinin Protokol süresince Banka tarafından gerçekleştirileceği, ancak
Protokolün 20 ve 21 inci maddeleri gereğince de Kurumun personel
sayısında artış olması veya promosyon almayan personel bulunması
ve başkaca bir nedenle Bankadan ilave bir promosyon ödemesi yapıl-
ması talebinde bulunulmayacağı hususu kabul, beyan ve taahhüt edil-
miştir. Bu anlamda şikayetçinin promosyon ödenmesi talebi,
protokolde yer alan hükümler sebebiyle karşılanmamıştır. Ne
var ki şikâyetçinin göreve başlama tarihi olan 09/07/2015 ta-
rihinden protokolün geçerlilik süresinin sonu olan 15/03/2018
tarihine kadarki yaklaşık 3 yıllık sürede, Türkiye İş Bankası
A.Ş. aracılığıyla maaşını alacağı açık olup, yargı kararlarında
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 585