Page 393 - kamu-personel-rejimi-2
P. 393
9.4. Şikayetçilerin bunun üzerine Kurumumuza başvurdukları an-
laşılmıştır.
D- Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz MAKAS’ın İnceleme ve
Araştırma Bulguları
10. Şikâyetin çözüme kavuşturulması adına gerekli bilgi ve belge-
ler 01/06/2015 tarihli bilgi ve belge isteme yazıları ile talep edilmiş,
idarelerce verilen cevap ve yazı eklerine 6, 7 ve 8 inci paragraflarda yer
verilmiştir.
III- HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
11. Anayasanın “ Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu
maddesinde, Herkesin, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî
inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin ka-
nun önünde eşit olduğu, Devlet organlarının ve idare makamlarının
bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hare-
ket etmek zorunda oldukları,
11.1. 55 inci maddesinde; Devletin, çalışanların yaptıkları işe uy-
gun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yarar-
lanmaları için gerekli tedbirleri alacağı,
11.2. 70 inci maddesinde ise, her Türk’ün kamu hizmetlerine gir-
me hakkına sahip olduğu, hizmete alınmada görevin gerektirdiği nite-
liklerden başka hiçbir ayırımın gözetilemeyeceği,
12. İnsan Hakları Evrensel Bildirgesinin 23 üncü maddesin-
de; herkesin, herhangi bir ayrım gözetilmeksizin, eşit iş için eşit ücre-
te hakkının var olduğu,
13. Türkiye’nin de taraf olduğu Birleşmiş Milletler Ekono-
mik, Sosyal ve Kültürel Haklar Sözleşmesinin 7 nci maddesi
uyarınca bu sözleşmeye taraf olan ülkelerin “adil ücretler ve eşit işlere,
hiç bir ayrım yapılmaksızın eşit ödeme” yükümlüğünü üstlendikleri,
14. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 2 nci maddesin-
de sınıflandırma, kariyer ve liyakatın temel ilkeler olduğu, kariyerin
Devlet memurlarına yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve ye-
tişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere
388 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU