Page 397 - kamu-personel-rejimi-2
P. 397
belirtilen “çözümleyici, programcı, çözümleyici yardımcısı, programcı
yardımcısı, bilgisayar işletmeni ve veri hazırlama ve kontrol işletmeni”
kadrolarında bulunmuş olmaları ve halen aynı görevleri yapmaya de-
vam etmeleri şartıyla, söz konusu puanların verilebileceği,
Hükümlerine yer verilmiştir.
B-Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar
Anayasa Mahkemesinin 20/03/2008 tarih ve E: 2006/109, K:
2008/82 sayılı kararında,
20. Anayasanın 10 uncu maddesinde; herkesin, dil, ırk, cinsiyet,
siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayrım
gözetmeksizin kanun önünde eşit olduğunun vurgulandığı, Devlet or-
ganları ve idari makamların bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik
ilkesine uygun olarak hareket etmek zorunda olduğu eşitlik ilkesi ile
birbiriyle aynı durumda olanlara aynı kuralların uygulanmasının sağ-
lanmasının amaçlandığı, aynı hukuksal durumda olanlar için yapılan
farklı düzenlemelerin Anayasanın eşitlik ilkesine aykırılık oluşturdu-
ğuna, karar verildiği,
21. 21. Danıştay 2. Dairesinin 19 / 2/ 2015 tarihli ve E: 2014
/ 8821, K: 2015 / 1537 sayılı kararında, 657 sayılı Yasanın 3
üncü maddesinde, “sınıflandırma”, “kariyer” ve “liyakat” ilkelerinin
bu Kanunun temel ilkeleri olarak belirlendiği; kariyer ilkesinin, Dev-
let memurlarına yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme
şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar
ilerleme imkânı sağlamak; liyakat ilkesinin ise, Devlet kamu hizmetle-
ri görevlerine girmeyi, sınıflar içinde ilerleme ve yükselmeyi, görevin
sona erdirilmesini yeterlilik sistemine dayandırmak ve sistemin eşit
imkânlarla uygulanmasında Devlet memurlarını güvenliğe sahip kıl-
mak olarak tanımlandığı,
Yasanın, devlet memurluğunu bir meslek olarak kabul ettiği ve
bunlara sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkânı
sağlanmasını, sınıflar içinde ilerleme ve yükselme istemlerinin liyakat
sistemine dayandırılmasını öngördüğü,
Bu iki ilkenin temelinde, objektif kurallar çerçevesinde işin ehline
verilmesi ve hak etme kavramının yattığını, kamu hizmetlerinin et-
kin ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesinin tek güvencesinin de,
392 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU