Page 818 - kamu-personel-rejimi-2
P. 818

niteliği ve kapsamı, ilköğretim müfettişlerini Genel İdare Hizmetleri
            Sınıfında yer alan müfettişlerden farklı kıldığı, Genel İdare Hizmetleri
            Sınıfında yer alan müfettişlerin tâbi oldukları kurallar yönünden bir
            yeknesaklık bulunmamakla birlikte bu müfettişlik sınavlarına Devlet
            memuru olmayan kişilerin de girebilmesi, bu müfettişler ile ilköğretim
            müfettişleri arasındaki bir diğer farkı oluşturduğu, bir başka deyişle,
            müfettişliğe giriş koşulları ile müfettişlerin görev ve yetkileri bakımın-
            dan ilköğretim müfettişleri ile Genel İdare Hizmetleri Sınıfında yer
            alan müfettişler farklı hukuki konumda bulunduğu, bu nedenle, me-
            murlara uygulanacak ek göstergelerin belirlendiği 657 sayılı Yasa’ya
            ekli I sayılı cetvelde, ilköğretim müfettişleri ile Genel İdare Hizmetle-
            ri Sınıfında yer alan müfettişlerin aynı hizmet sınıfında yer almaları
            zorunluluğundan söz edilemeyeceği, diğer müfettişlikler gibi kariyer
            meslek olan ilköğretim müfettişliklerinin yukarıda belirtilen özellikli
            konumunun gözetilerek ilköğretim müfettişlerinin ek göstergelerinin
            Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı başlığı altında düzenlenmesi, yasa
            koyucunun takdir yetkisi kapsamında bulunmadığı, itiraz konusu ku-
            ralın Anayasa’nın 10. maddesine aykırı olmayıp, iptal isteminin reddi
            gerektiği belirtilmiştir.
               12. Anayasa Mahkemesi’nin 2010/29 Esas ve 2010/90 Karar
            sayılı Kararında da; “ Anayasa’nın
               128. maddesinin ikinci fıkrasına göre, kamu personelinin özlük
            haklarına ilişkin esasların kanunla düzenlenmesi gerektiği, Kanunla
            düzenlenmesi öngörülen konularda yürütme organına, genel, sınır-
            sız, esasları ve çerçevesi belirsiz bir düzenleme yetkisi verilemeyeceği,
            ancak kanunda temel esaslar belirlenerek çerçevenin çizilmiş olması
            koşuluyla uzmanlık ve teknik konulara ilişkin ayrıntıların yürütme or-
            ganının takdir yetkisine bırakılabileceğine vurgu yapılmıştır.

               13. Anayasa Mahkemesi’nin 2015/21 Esas ve 2015/67 Karar
            sayılı Kararında ise; Kanuni düzenleme ilkesinin, düzenlenen alan-
            da temel ilkelerin kanunla konulmasını ve çerçevenin kanunla çizil-
            mesini ifade ettiği, yürütmenin düzenleme yetkisinin, sınırlı, tamam-
            layıcı ve bağımlı bir yetki olduğu, bu nedenle Anayasa’da öngörülen
            ayrık durumlar dışında, kanunlarla düzenlenmemiş bir alanda, kanun
            ile yürütmeye genel nitelikte kural koyma yetkisi verilemeyeceği, an-
            cak temel ilkelerin ve çerçevenin kanunla belirlendiği konulara ilişkin





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  813
   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823