Page 102 - kamu-personel-rejimi-3
P. 102

hususlar ile kuruluşun hiyerarşik yapısı ve mali imkanları dikkate alınarak
            ayarlama yapmaya ilgili teşebbüs ve bağlı ortaklık yönetim kurulu yetkili-
            dir.” hükmünü düzenlemektedir.
               B. Şikâyet Konusuna İlişkin Uygulamalar:
               10. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun 12/02/2015
            tarih ve 2012/2688 Esas, 2015/392 Karar sayılı kararı; “…399
            sayılı Kanun Hükmünde Kararname’ nin 26. maddesinde, 21/04/2007
            günlü Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren 5620 sayılı Kanun
            ile yapılan değişiklikle, sözleşmeli personele ödenecek temel ücret tutarının
            belirlenmesinde kullanılacak kriterler arasına “eğitim düzeyi” de eklenmiş-
            tir. Uyuşmazlık Kırıkkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mü-
            hendisliği Bölümü mezunu olan ve davalı idarede sözleşmeli makine tekni-
            keri olarak görev yapan davacının Temel Ücret Skalasında eğitim düzeyi
            de dikkate alınarak değişiklik yapılması talebine ilişkin olup, idarece söz-
            leşme temel ücretinin, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin
            26. Maddesi uyarınca “eğitim düzeyi” nin yanı sıra; personelin
            unvanı, iş gerekleri, iş yeri ve çalışma şartları da dikkate alınarak
            belirlenmesi karşısında, bu konuda takdir yetkisi bulunan idare-
            nin 17/10/2008 günü, 3041 sayılı Temel Ücret Skalasında yer alan
            tekniker unvanlı çalışanların ücretine ilişkin düzenlemesinde ve
            buna bağlı olarak davacının sözleşme temel ücretinin yeniden be-
            lirlenmesi için yaptığı başvurunun reddine ilişkin işlemde kamu
            yararı ve hizmetin gerekleri yönünden hukuka aykırılık bulunma-
            maktadır…” şeklindedir.

               11. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu’nun 17/04/2008 ta-
            rih ve 2005/270 Esas 2008/1286 Karar sayılı kararında; Danış-
            tay tarafından, Anayasa’nın 2 nci maddesinde belirtilen hukuk devleti
            ilkesine vurgu yapılarak bu bağlamda, işlemlerde kamu yararının sağ-
            lanması amacının güdülmesi, nesnel adil ve hakkaniyet ölçütlerinin
            gözetilmesi gerektiği, bu nedenle, idarenin yasalarla kendisine tanı-
            nan takdir yetkisini adalet, hakkaniyet ve kamu yararı ölçümlerini göz
            önünde tutarak kullanması, Anayasanın 10 uncu maddesi kapsamın-
            da, kanun önünde eşitlik ilkesine uygun hareket etmesi gerektiğine
            vurgu yapılmıştır.
               12. Anayasa Mahkemesinin 03/02/2011 tarihli ve 2006/64
            Esas, 2011/34 Karar sayılı kararında; eşitlik ilkesinin, birbiriyle




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  97
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107