Page 106 - kamu-personel-rejimi-3
P. 106
22. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; İdarenin yazılara yasal süre içerisinde, yeterli, makul ve gerekçeli
cevaplar verdiği bu yönlerden iyi yönetim ilkelerinden kanunlara uy-
gunluk, haklı beklentiye uygunluk, makul sürede karar verme, kararların
gerekçeli olması ilkelerine uyduğu, ancak İdarenin şikayetçinin talebini
ret eden yazısında karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi ilkesine
uymadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan böyle bu ilkeye de uyması
beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
23. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, durmuş olan
dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren
kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
24. 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40 ıncı maddesinin 2 nci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve
sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı
Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin ikinci fık-
rası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma süre-
sinden varsa arta kalan süre içinde Ankara İdare Mahkemesine yargı
yolu açıktır.
V. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre şikayetin
REDDİNE,
Kararın şikayetçiye ve Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Genel
Müdürlüğü’ne tebliğine, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce
karar verildi.
M.Nihat ÖMEROĞLU
Kamu Başdenetçisi
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 101