Page 103 - kamu-personel-rejimi-3
P. 103

aynı durumda olanlara ayrı kuralların uygulanmasını ve ayrıcalıklı kişi
            veya toplulukların yaratılmasını engellediği; aynı durumda olanlar için
            ayrı düzenleme yapılmasının eşitlik ilkesine aykırılık oluşturacağı; du-
            rum ve konumlarındaki özelliklerin, kimi kişiler ya da topluluklar için
            değişik kuralları ve değişik uygulamaları gerekli kılabileceği; Anayasa-
            nın amaçladığı eşitliğin eylemli değil hukuksal eşitlik olduğu; aynı hu-
            kuksal durumların aynı, ayrı hukuksal durumların ayrı kurallara bağlı
            tutulması halinde Anayasanın öngördüğü eşitlik ilkesinin ihlal edilmiş
            olmayacağı sonucuna varılmıştır.
               C. Kamu Denetçisi Muhittin Mıhçak’ın Kamu Başdenetçi-
            si’ne Önerisi
               13. Kamu Denetçisi tarafından İdarece yapılan işlemin idarenin
            takdir yetkisi sınırlarında kaldığı değerlendirilerek şikayetin reddi yö-
            nünde Öneri Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               14. 3 numaralı paragrafta açıklandığı üzere, İdare ile şikâyetçi ara-
            sındaki uyuşmazlık; tekniker unvanlı personelin de temel ücreti be-
            lirlenirken eğitim düzeyi ilkesinin dikkate alınarak ücret skalasında
            değişiklik yapılması ve ilk başvuru tarihinden itibaren geçmişe dönük
            haklarının tarafına verilmesi hakkındadır.
               15. 8 numaralı paragrafta açıklandığı üzere temel ücret tutarları,
            399 sayılı KHK’nın 26 ncı maddesinde belirtilen hususlar göz önün-
            de bulundurularak, teşebbüs ve bağlı ortaklıkların yönetim kurulu ta-
            rafından belirlenmektedir. Adı geçen KHK eki (II) sayılı cetvele dahil
            pozisyonlarda istihdam edilen sözleşmeli personele, 2011 yılında uy-
            gulanacak ücretleri belirleme yetkisi ise 9 numaralı paragrafta açık-
            landığı üzere 21/10/2011 tarihli ve 2011/T-20 sayılı Yüksek Planlama
            Kurulu Kararı ile Kuruluş yönetim kuruluna verilmiştir.
               16. Takdir yetkisi, idarenin belli şart ve durumların meydana gel-
            mesi halinde belli bir kararı alıp almamak veya kanunda öngörülen
            değişik çözümler arasında bir seçim yapmak konusunda tanınan bir
            serbestiye ya da belirli bir konuda karar alabilmek için hangi şart ve
            durumların ortaya çıkması gerektiğini tespit etmek imkânına sahip ol-
            ması olarak tanımlanabilir. İdari işlemler tesis edilirken İdareler bağlı




            98   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108